Ga naar inhoud

Telenet internet - outlook - mcafee?!


Aanbevolen berichten

Beste,

Al een tijdje ondervinden we hier problemen met onze internetverbinding. We hebben wifi van Telenet... Het icoontje rechts onder toont aan dat ik verbonden ben, maar toch valt het internet geregeld plotseling weg... We hebben al vermoedens dat het te maken had met Outlook... Het lijkt meer te gebeuren als Outlook ook actief is dan als we enkel internet gebruiken...

Na wat googlewerk vond ik dat het ook aan de virusscanner McAfee zou liggen, maar ik heb deze verwijderd en de problemen lijken toch nog niet volledig opgelost...

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

van tijd tot tijd wegvallen van internet kan nauwelijks veroorzaakt worden mcafee, want dan zou het vrijwel constant zo moeten zijn. maar dat terzijde.

als internet wegvalt, is dat dan ook op de modem het geval? check de lampjes!

heb je een modem en een router of beide in één enkel apparaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook gechecked tijdens het wegvallen van internet of die modemlampjes dán ook wel/niet branden?

standaardhandeling voor dit soort situaties (lost dit vaak op, is de ervaring):

- zet pc's, modem en router uit

- trek de stroomkabel een minuut lang uit de modem en uit de router.

- stroomkabel terug in modem, en laat modem helemaal opstarten (alle lampjes constant branden)

- dan pas: stroomkabel in router en die ook helemaal laten opstarten.

- dan pas: pcs een voor een aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.