Ga naar inhoud

apparaat voor massaopslag kan niet worden verwijderd.


kim84

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 externe harde schijven:

- Seagate 500 GB. Als ik daarmee klaar ben en op het pictogrammetje klik in het systeemvak om 'm veilig te verwijderen,dan krijg ik de mededeling dat dit niet kan omdat het apparaat nog in gebruik is. Terwijl ik toch alles afgesloten heb. Ik wacht dan maar, probeer het maar, steeds diezelfde mededeling. Met foutmeldingen in het logboek dat AVG Resident Shield het verhindert of dat er te lange tijd verstreken is etc. Ook AVGwd (watch dog

zou iets tegenhouden. Ik laat de schijf er nu inzitten, zet de computer af -dat duurt dan heel lang- en dán haal ik de schijf eruit.

- Western Digital My Passport. Deze kan ik er zo uithalen als ik zie dat hij niet meer knippert. Hoef zelfs niet op het pictogrammetje te klikken omdat "Snel Verwijderen" is geactiveerd. Ook is de schrijfcache niet geactiveerd (zeg ik dat goed?).

Op de Seagate kan ik niets aan de instellingen wijzigen helaas, daarover kreeg ik een mededeling dat dit apparaat dat niet toestond, of woorden van die strekking.

Wat kan ik doen om de Seagate-schijf sneller te verwijderen?

Veel dank bij voorbaat

kim84

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Nee, ik backup altijd handmatig.

Tot overmaat van ramp wil ik de nieuwe externe schijf (gisteren gekocht), de Seagate dus, vanmorgen aansluiten, ziet hij 'm niet!Mijn oude schijf wordt wel herkend (Western Digital) Ik heb gekeken bij Schijfbeheer, daar staat de Seagate wel bij. Op Eigenschappen geklikt, en op "Apparaat starten" maar het systeem zegt: Kan apparaat niet starten!

Morgen mee terug naar de winkel???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

nu zie ik 'm weer in Schijfbeheer, de Seagate Slim BK USB Device en het "apparaat werkt correct". Als ik daar naar de beleidsinstellingen ga, om een "snelle verwijdering" aan te vinken ipv "Beste prestaties" dan krijg ik de mededeling dat het apparaat die instellingen niet kent.

Ik wil tussendoor de schijf gewoon veilig kunnen verwijderen met dat pictogram in het systeemvak, maar dat lukt alsmaar niet omdat het apparaat nog in gebruik zou zijn en dat is toch écht niet zo (misschien omdat de schrijfcache in Windows in ingeschakeld? dat kan is dus niet veranderen). Bij mijn andere schijf: nergens problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat je niet in schijfbeheer kijkt, maar in apparaatbeheer.

schijfbeheer bereik je: start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer.

heeft ie nu wel of niet een schijfletter in schijfbeheer? dat zou kunnen verklaren waarom de eigenschappen niet te wijzigen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ja, de schijf heeft de letter H en is in orde zegt ie. Ik heb in de logboeken gekeken en wat het uitwerpen steeds tegenhoudt is avg (de virusbescherming), dus niet als hij aangesloten wordt maar als ik 'm wil verwijderen! Het is avg (watchdog) en AVG (Resident Shield). Natuurlijk heb ik geprobeerd om AVG tijdelijk uit te schakelen en toen de schijf proberen te verwijderen, maar nee...

Stel het op prijs dat je zo mee denkt hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuw voor mij dat avg dat zou tegenhouden. nooit gezien, maar verbazing is in deze zaken meer regel dan uitzondering...

en het is niet zo dat avg vervelende dingen op die schijf meldt?

zou voor mij reden zijn avg eens grondig te deïnstalleren (zeker ook daarbij alle persoonlijke instellingen laten verwijderen als ie dat vraagt)

daarna ccleaner het register laten opruimen, pc herstarten en dan avg opnieuw installeren.

haal avg free hier Download AVG Free Edition - FileHippo.com dan krijg je de goeie versie.

blijft tijdens installatie voortdurend (heel erg) alert op keuze voor 'basic bescherming' en laat geen toolbars en zoekhulpen installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.