Ga naar inhoud

Nieuwe Multimedia Desktop


Aanbevolen berichten

Volgende maand zouden we ons graag een nieuwe computer aankopen, omdat ons huidig model toch wat verouderd raakt, en de zoon van 11j ook een computer op zijn kamer wil.

Dus, in de woonkamer komt er een nieuwe, en de oude gaat naar de kinderkamer als beginners-pc.

In een ver verleden heb ik nog wel regelmatig computers uit elkaar gehaald, in elkaar gestoken, ... Maar dat is toch wel al een 8j geleden, dus mijn kennis is niet meer zo up-to-date.

Het assembleren zal me echter normaal gezien wel zelf lukken :) !

Heeft er iemand toevallig een goed voorstel qua onderdelen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Wat zoek ik :

- Budget : +- 500€

- een all-round, multimedia pc met nadruk op downloaden, films in HD bekijken, familiefoto's e.d. opslaan en bewerken, gewoon internetgebruik.

- besturingssysteem Windows 7

- liefst zo stil mogelijk, maar met een goede voeding. De computer staat namelijk in de woonkamer, maar blijft ook 's nachts aanstaan om te downloaden.

- genoeg USB-aansluitingen, kaartlezer, Wifi, ...

Alvast bedankt ! :adore:

Smithy

aangepast door Smithy9230
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik even het stappenplan ingevuld, en hier dus ook gepost.

Dan is het voor jullie iets gemakkelijker :) !

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - een all-round, multimedia pc met nadruk op downloaden, films in HD bekijken, familiefoto's e.d. opslaan en bewerken, gewoon internetgebruik.
  2. Wat is mijn budget? - +- 500€
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik zou voor een samenstelling gaan, kwestie van meer voor mijn geld te krijgen. Maar heb eventueel wel interesse in een merkcomputer.
  4. Ga ik overklokken? - Niet per sé
  5. Ga ik later upgraden? - Hangt er vanaf of dit nodig blijkt, als het echt nodig is waarschijnlijk wel
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - een ingebouwde netwerkkaart met wifi in elk geval wel, ook genoeg USB-poorten en een SD-kaartlezer eventueel
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja, mijn voorkeur gaat uit naar Windows 7 of Ubuntu (nog niet genoeg positieve referenties gehoord)
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Een iets of wat "stijlvolle" behuizing is wel welkom, maar niet noodzakelijk
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen? - - liefst zo stil mogelijk, maar met een goede voeding. De computer staat namelijk in de woonkamer, maar blijft ook 's nachts aanstaan om te downloaden.
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, geen specifieke voorkeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Heb met al je wensen rekening gehouden ;)

Als processor nemen we een AMD Trinity A10 processor met ingebouwde grafische kaart, ruim voldoende voor alledaagse doeleinden. We prikken er ook 8GB aan Kingston ValueRAM geheugen op, geplaatst op een ASRock FM2A75 moederbord. De standaard AMD koeler is ook vrij stil.

Verder is er ook een 120GB Samsung EVO SSD aanwezig, aangezien elke moderne PC ontzettend soepeler werkt met een SSD, ook in deze prijscategorie. Een 3TB harde schijf ontbreekt ook niet, alsook een DVD-drive. Zoals gevraagd is er ook een draadloze netwerkkaart aanwezig.

Alles wordt gevoed door een Be Quiet! Pure 300W voeding en geplaatst in de Bitfenix Merc behuizing. In deze samenstelling zit er geen besturingssysteem, mocht je voor Ubuntu gaan. Indien je toch 500 euro wilt uitgeven mét Windows 7/8, kan je de SSD weglaten en een iets minder snelle processor nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.