Ga naar inhoud

kan niet meer scannen


gille

Aanbevolen berichten

hello,

na een algemene stroompanne in de straat is er iets mis,ik kan nog wel printen maar niet meer scannen.

ik krijg steeds een pop up met vermelding "HP CUE STATUS root werkt niet meer"

op de hp site geen oplossing gevonden,ook niet op de cd die bij het toestel was.

tevens is ook HP Solution Center plots verdwenen uit de programma's en bij

windows krijg ik de melding dat het niet apart kan gedownload worden en het

zit ook niet op de cd.

heeft hier iemand een oplossing voor ?

groetjes.

gille.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie ,bedankt voor uw reaktie , heb vandaag print&scandoctor uitgevoerd ,zonder resultaat ,dan herstelpunt uitgevoerd ,ook niets en dus bij HP Help gaan zoeken en dan de printer verwijderd en de programma's van HP ook ,om dan alles terug te installeren.de vorige foutmelding is nu weg en HP Solution Center staat terug op de PC.terug print&scandoctor gedaan omdat de scan nog niet werkt en krijg een melding dat "hpqsnvw werkt niet meer". als ik dan HP Solution Center open krijg ik zoals vroeger de pagina om te scannen maar als ik aanklik krijg ik dan weer een foutmelding "twain - component is mogelijk beschadigd". printen kan ik gewoon zonder problemen alleen scannen niet ,nochtans als ik

print&scandoctor uitvoer dan hoor en zie ik de scanner gewoon starten en over en weer lopen.

misschien weet iemand hier raad over ??grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder eens alles van je HP via start-> alle programma's.

Dan voer je onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan de drivers en software voor je HP via deze link ,selecteer wel de correcte bitversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cc cleaner gebruik ik al jaren,heb alles gedaan zoals U vroeg maar het lost niets op.bij het uitvoeren van print & scandoctor krijg ik nu de

melding "twain-component mogelijk beschadigd".nog eens op de site gaan zien maar kan niets vinden over twain.

scandoctor vermelde wel dat ik via microsoft paint zou kunnen scannen en dit lukt dus wel.raar hé!,maar rechstreeks gaat het niet .

het gaat steeds maar over deze twee meldingen "hpqscnvw werkt niet meer" en nu "twain-component mogelijk beschadigd".

heb ook nog een alles afgekoppeld en terug aangesloten maar geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de link bericht 6 volgende gedownload:[TABLE=class: driverDetails]

[TR]

[TD=class:

bottomSpace

, colspan: 3]Volledige software en drivers voor HP Deskjet D2100 en D4100[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class:

bottomSpace

, colspan: 3]2009-07-17 , Versie9.0.1, 163.11M

vorig printerprobleem loste zich op met deze download:[TABLE=class: driverDetails]

[TR]

[TD=class:

bottomSpace

, colspan: 3]Multifunctionele basisdriver van HP[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class:

bottomSpace

, colspan: 3]2009-07-17 , Versie9.0.1, 50.81M

en ja alles stond aan bij de stroompanne.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

de vorige problemen met de printer zijn opgelost geweest door deze download:[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat steeds maar over deze twee meldingen "hpqscnvw werkt niet meer" en nu "twain-component mogelijk beschadigd".

.

Wat de eerste melding betreft vind ik enkel:

Windows Vista: Het bericht 'hpqscnvw.exe reageert niet meer' wordt weergegeven in Windows Vista wanneer u scant vanuit HP Solution Center op een Tablet pc of op een computer met een Tablet pc-invoerservice | HP®-ondersteuning

Indien een hardwareprobleem is het wel raar dat het scannen via paint wel lukt.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.