Ga naar inhoud

uitvallen en opnieuw opstarten W7 en W8


xsilverwing

Aanbevolen berichten

post-36459-1417705596,6702_thumb.jpgZo staat het er bij mij.

Momenteel gebruik ik de driver 331.65, en mijn voeding is een Antec eartwatts 500 W.

Heb ook andere (oudere drivers)geprobeerd omdat pas vanaf enkele versies geleden de problemen met nvidia drivers begonnen zijn.

Ik vind via Google danig veel dezelfde problemen die ik heb en allen hebben dezelfde driver(reeks) waar er problemen mee zijn,alleen is de stop code anders.

Gisteren ben ik via Google op een gforce forum terechtgekomen en daar worden de problemen nu erkent.Heb daar ook een tip gevonden om de instellingen in het nvidia configuratiescherm aan te passen en heb sindsdien geen last meer van de problemen.

Het ziet er dus naar uit dat het wel degelijk de driver van de videokaart was die al die miserie veroorzaakt.

Ik ga nu enkele dagen afwachten en hoop dat ik dan kan melden dat alles effectief ook blijft werken zoals het hoort.

Alvast dank voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stop code 124 wijst in de richting van defecte hardware of corrupte drivers idd.

Bij de ander stopcode 133 staat verder niets vermeld dus kunnen we er niet zo veel mee.

Dan wacht het een tijdje af of de door jou gemaakte wijzigingen het probleem oplossen.

Dan duim ik voor je dat Nvidia met een driver komt die de problemen oplossen want het is de laatste tijd idd al meerdere keren raak geweest bij Nvidia. :dong:

Het best voor de ondersteuning van je SSD staat je SATA mode in AHCI, maar het naderhand aanpassen is een heel gedoe en ik weet niet hoe dit gaat uitpakken voor je dualboot.

Best even wachten dat je probleem met de BSOD' s definitief opgelost zijn.

Mocht je ooit beide Windows versies opnieuw installeren dan stel de SATA mode op voorhand in op AHCI dan worden de ingebedde Microsoft drivers geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele dagen terug was er een nieuwe update voor de grafische kaart driver.Ik heb deze nu enkel op W7 geïnstalleerd en tot heden blijft alles probleemloos werken.Ga deze morgen ook op W8 zetten en hoop dat alles dan ook nog blijft werken.

Wat betreft die AHCI, heb geprobeerd om het te veranderen maar dan start er niets meer,dus heb ik het maar terug gezet zoals het stond.

Als ik nog eens opnieuw moet beginnen zal ik zeker deze instelling aanpassen.

Ik ga deze vraag nu als opgelost zetten in de hoop dat het effectief opgelost blijft.

Nogmaals dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het probleem nog niet van de baan maar het veranderd wel.

De pc valt niet meer uit maar het muispijltje loopt vast en verdwijnt even later uit beeld.Het beeld blijft staan maar de pc zit vast en een reset /herstart is nodig.

Ik heb de laatste vastloper zo gelaten gedurende 20 min en heb dan een andere muis aangesloten met de gedachte dat daar iets mis zou mee zijn maar dat hielp ook niet.

Er werd een dumplog gemaakt die ik meegeef.

Wat kan het nu nog zijn?[ATTACH]29143[/ATTACH]

W8 25-11.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de 2 schijven met W7&8 geformatteerd en dan eerst de sata configuratie op AHCI gezet.

Daarna W8 opnieuw geïnstalleerd en de upgrade willen doen naar 8.1.

Dit gaat goed tot 83%,dan herstart de pc en zie ik staan vorige Windows herstellen.Even later komt er dan een rode balk in beeld waar in staat dat de upgrade niet gelukt is.

Fout 0x800706BE-0x20003

Wat gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software had je reeds geïnstalleerd op je Windows 8 voor je de upgrade aanvat?

Als ik op het net zoek naar deze foutcode zijn het allemaal verschillende oplossingen wat voor de één werkt werkt niet voor de ander.

De oplossingen lopen zo uit elkaar dat je niet kan zeggen van dat is de oplossing :hmmmm:

Bij de één is het de antivirus software die voor problemen zorgt, bij de ander is het een driver of een programma die niet compatible zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.