Ga naar inhoud

Problemen USB Verbatim


Lukkie

Aanbevolen berichten

Ik ben in twee keer een groot aantal bestanden verloren op mijn USB-stick van Verbatim.

Het eerste verlies was een folder met een aantal foto’s.

De tweede keer waren het een aantal folders waaronder Word en Excel bestanden.

Het verlies is groot want het waren unieke bestanden, zonder ergens anders een backup.

Het ging telkens om met een paswoord beveiligde bestanden.

Wat heb ik ondertussen ondernomen om de bestanden terug te vinden:

1) Contact opgenomen met de helpdesk vanVerbatim via email (Endpoint Protector Support Team). Zij hebben verschillende voorstellen gedaan, zoals terugzetten van paswoord, decrypt, terugzetten naar Personal Data, enz. Geen enkel resultaat en Verbatim is zelf ten einde raad.

2) De bestanden trachten terug te vinden via Recuva. Ook hier geen resultaat. Ik vind alleen verouderde bestanden terug die ik niet meer nodig had. Ook tussen de bestanden die onherstelbaar/overschreven zijn vind ik de gezochte folders niet terug.

Ik gebruik de USB-stick wel op twee verschillende laptops: een persoonlijke en die van mijn werk.

Wat wel opviel is dat ik soms het bericht kreeg dat ik de USB niet veilig kon verwijderen omdat er nog bestanden open stonden, wat niet het geval was: alle programma’s en folders waren afgesloten. Ben ik hierdoor mijn bestanden misschien kwijt geraakt?

Ik ben hopeloos, want het waren absoluut belangrijke en unieke bestanden.

Kan er iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets is moeilijk op afstand te zeggen.

Probeer eens met Ubuntu

Download het en brand de image iso op dvd.

Start de computer op met de dvd en zorg dat in de bios DVDrom als eerst boot staat.

Kies voor niet installeren en dan kom je in Windows achtige scherm en probeer dan of je bestanden op usb-stick kan bekijken en eventueel kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets is moeilijk op afstand te zeggen.

Probeer eens met Ubuntu

Download het en brand de image iso op dvd.

Start de computer op met de dvd en zorg dat in de bios DVDrom als eerst boot staat.

Kies voor niet installeren en dan kom je in Windows achtige scherm en probeer dan of je bestanden op usb-stick kan bekijken en eventueel kopiëren.

Beste, Dit lijkt mij erg ingewikkeld voor een computer-leek zoals ik. Kan je dit eventueel stap voor stap uitleggen aub? Wat is image iso?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is image iso?

Als je van een dvd een kopie wilt maken dat is dat een image van de DVD

Iso is een bestand-extentie van de image.

Als je Windows 7 heb en je klik op de image iso dan zal Windows 7 vragen om te branden en dan moet je een leeg DVD in uw DVDrom plaatsen mits de DVDrom ook een brander is.

Maar als je echt niks van ken kan je best iemand anders vragen om dat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.