Ga naar inhoud

Probleem met tweede router


Bram Mariman

Aanbevolen berichten

Allen,

Sinds gisteren een vervelend probleem met mijn Wifi verbindingen.

Ik zal kort het verhaal proberen schetsen;

  • Ik heb 2 wifi verbindingen thuis, de ene standaard van telenet, de andere op het eerste verdiep met een router (Linksys ea2700).
  • Tot gisteren werkten deze perfect, de telenet wifi werd beneden gebruikt, de Linksys werd gebruikt op verdiep één en twee.
  • Gisterenochtend kon ik geen verbinding maken met wifi. Wanneer ik mijn pc met UTP kabel verbond had ik probleemloos verbinding.
  • Daarop 2 x telenet gebeld die met telkens op een 'minder druk wifi kanaal' plaatsten waardoor het probeem even verholpen werd.
  • Probleem bleef terug komen dus de derde maal dat ik Telenet aan de lijn kreeg vroegen ze me mijn 'Lan subnet' instelling op de website mijn.telenet.be te veranderen van 0 naar 1.
  • Gevolg... wifi van telenet werkt nu perfect maar de wifi van de Lynksys weigert dienst.
  • Alle toestellen (imac, iphones, ipad, laptop) vinden het tweede netwerk, kunnen blijkbaar ook verbinding maken, maar krijgen geen internet toegang.
  • Volgens telenet storen ze elkaar maar zij kunnen mij jammer genoeg niet meer verder helpen

Weet er iemand wat ik nu moet doen.

Ik ben een complete leek op dit vlak.

Many thanks!

Bram.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een verbinding met Linksys

Ga naar start en typ in zoekopdracht dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all -----ipconfig spatie /all

Naargelang je verbonden ben zoek je daar standaard gateaway zoals 192.168.1.1

Typ nu de IP adres van Linksys in uw browser en indien je nooit in de router ben geweest is gebruiker admin en wachtwoord admin

Dan op toets ALT + PRT SCR klikken en dan in een tekenprogramma plakken en opslaan als JPG en dan hier uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbind Linksys met netwerkkabel aan pc of lan.

Ga naar netwerkcentrum en dan adapterinstelling wijzigen en dan met de rechtermuisknop op draadloos en dan uitschakelen zodat je alleen lan verbinding heb.

Doe nu dan weer ipconfig /all en dan zal je 192.168.1.1 of zo vinden.

Wie is uw provider want zo te zien ben je van Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.