Ga naar inhoud

waarom heb ik acht Chrome sessies open staan


Houdini

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Interessante vraag:

Sinds een half jaar werk ik met Google Chrome.

Nadat ik onlangs mijn systeem opnieuw via de fabrieksinstellingen moest resetten, draai ik wederom met Chrome.

Het valt mij op dat het laden van websites langer duurt dan normaal, soms wel 5 seconden. Da's nie goed nie hè?

In Taakbeheer zie ik tot mijn verbazing maar liefst 8 Chrome processen draaien.

Wanneer ik één van hen handmatig sluit, dan ligt gelijk Chrome op zijn gat. Mss net de verkeerde gestopt?

Wie heeft er enig idee hoe dit kan?

Als voorbeeld zie je hieronder een screenshot van Taakbeheer.

Ik stel het erg op prijs als ik wat feedback krijg. :adore:

Ed

post-45399-1417705593,8378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: intussen heb ik ontdekt dat na een reboot er slechts zes overblijven.

Wanneer ik een van hen (die niet in data omvang veranderd) sluit, blijkt dat bv een Flashplayer te zijn.

Kan het zo zijn dat de hele opbouw van Chrome zich in Taakbeheer laat zien ipv dat er 1 regel Chrome staat vermeldt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bij Chrome 1 van de tabbladen crasht, dan crasht niet meteen de hele browser. Dat komt door al die verschillende processen die jij zag in Taakbeheer. Dat is dus expres zo geregeld.

Die verschillende processen zijn het hoofdproces (die had jij in post #1 waarschijnlijk afgesloten, en ja, dan sluit je de browser af), maar ook ieder geopend tabblad vormt een eigen proces, net zoals iedere extensie (invoegtoepassing).

Klik eens met de rechter muisknop op een open plek in de titelbalk van Google Chrome (ik bedoel de bovenste balk) en kies dan Taakbeheer (of druk op Shift+Esc).

Je krijgt dan het taakbeheer te zien van enkel Google Chrome.

Op dit moment zie ik zelf dit:

52866fbcde327-taakbeheer-Google_Chrome.png

Ik heb nu 2 tabbladen open staan. De knop Nieuw tabblad telt ook als een proces enz.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.