Ga naar inhoud

problemen met externe harde schijf


Blacklover

Aanbevolen berichten

Hi beste

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn externe harde schijf

Ik werk met windows xp home en mijn pc is bijna 7 jaar oud !

Als ik mijn harde schijf inplug via usb zie ik het lampje wel branden maar op mijn computer zie ik de schijf niet staan

Wat nog erger is : ik kan niks meer doen met de pc alles lijkt gelijk vast te lopen ook niet cirl/alt/delete

Als ik echter bij mijn vrouw haar pc die schijf inplug werkt die prima

Ook heb ik al een andere usb poort geprobeerd en is juist hetzelfde

Moet wel zeggen dat die schijf vroeger op een andere pc aangesloten was en daar werkte het ook prima

Die andere pc is vorige week overleden (ook xp home)

Wat is er mis en wat kan ik hieraan doen ?

Mvg

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst een opbeurend woord: ook ouwe pcs kunnen het nog prima doen.

is zal dus iets mis zijn met de usbpoorten, het zou me niet verbazen als daar eens een kortsluitinkje op heeft plaatsgevonden. (al zou je dan verwachten dat die ook geen lampje meer lieten branden, maar de wonderen zijn er nog steeds)

wat ook kan: de externe schijf (die dus kennelijk geen eigen voeding heeft) krijgt onvoldoende spanning van de usbpoorten op je oude pc. dat zie je wel eens vaker, en daarom hebben sommige externe schijven ook een kabeltje met twee usbpluggen.

om te zorgen dat de usbpoorten goed functioneren moet je ze opnieuw installeren (maar daarmee los je het gebrek aan voeding niet op!).:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi beste

Bedankt voor je antwoord maar kan dit echt niet doen en wel om volgende reden

Als ik naar systeem - hardware ga geeft mijn pc het volgende weer "klasse niet geregistreerdd"

Hiervoor heb ik ook een berichtje gestuurd naar het forum en die zijn mij bezig aan het helpen

Tot nu toe al verschillende dingen gedaan die ze mij gezegd hadden maar nog altijd geen verbeteringen

Nogmaals bedankt en als mijn eerste probleem opgelost zou kunnen worden dan pas kan ik dit (ook ) recente aanpakken

Hopelijk lukt het mij en de mensen van het forum om dit vervelend euvel op te lossen

Nogmaals bedankt

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.