Ga naar inhoud

ram geheugen


jake52

Aanbevolen berichten

hallo onlangs heb ik van een wat oudere pc windows XP vervangen door windows 7

Processor -intel ®Pentium ® 4CPU 3.20 GHz

ramgeheugen 2maal 1GB (2GB)

32 bitsbesturingsysteem

ramgeheugen zijn van het merk Apacer

pc-3200 DDR 400 MHz

nu mijn vraag

ik zou graag nog 2maal 512mb bijsteken( beschik over 4 slots)

kan dat zonder problemen2 maal 1GB en 2maal 512mb zodanig dat ik in totaal 3 GBgeheugen heb

alles is van hetzelfde merk

hoop dat je mijn vraag begrijpt

Mvg jake52

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zie je bij de aankoop van een nieuwe desktop pc dat daar 4 GB ram geheugen is geplaatst op een 32 bits systeem.

Het komt dan ook veel voor dat er dikwijls 4 sloten zijn waarvan er twee in gebruik zijn.

Nu een 32 bits systeem kan maar tot 3,2 GB rekenen, daarom wordt er niet meer dan deze 4 GB geplaatst in de vorm van twee geheugenlatten en dikwijls ook nog in Dual Channel mode.

Dual Channel mode is niet eenvoudig.

Daarom adviseer ik je 1 extra geheugen latje van 1GB in slot 2 of 4 te steken (terwijl slot 1 en 3 reeds in gebruik is neem ik aan).

Het extra geheugenlatje moet dan wel exact de zelfde zijn als de twee die er al in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jake52,

Normaal gesproken kan en mag dit geen probleem zijn alhoewel het in de praktijk wel eens anders uitpakt.

Ik raad het altijd aan als je vier slots wilt gebruiken om dan ook vier identieke geheugen latjes te nemen van dezelfde leverancier.

Dit alleen om eventuele problemen te vermijden.

Het probleem is vaak als er achteraf problemen ontstaan dit niet gelinkt word aan een verschil in grootte van de geheugen modules of andere leverancier.

Maar in de meeste gevallen werkt het zoals jij in gedachten hebt maar weet je nu wel dat als er problemen mochten ontstaan na verloop van tijd dat je hier aan denkt.

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.