Ga naar inhoud

Lichte OS voor Pentium II


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb hier thuis nog zo'n oude pc uit het jaar 2000 of zo staan. Daarin zitten een Intel Pentium II processor, een HDD met 4,5 GB en een HDD met 6 GB opslagruimte, een latje RAM met 512 MB, twee latjes RAM met 32 SDR of zoiets. Van de processor weet ik niet hoeveel MegaHertz die heeft en ik kan het ondertussen ook niet meer controleren, want om een of andere reden krijgt het computerscherm signaal, dus dat zal ik eerst nog moeten te zien oplossen. Er zijn ook een cd-speler en een cd-brander aanwezig.

Maar mijn eigenlijke vraag is: Wat valt er nog met deze pc aan te vangen, welk besturingssysteem is er licht genoeg om erop te draaien? Ooit heeft er wel Windows XP Home Edition (waar ik al lang de cd van kwijt ben) op gestaan, maar dat is door een paar fouten onherstelbaar geworden. Ook heb ik al gebrobeerd om Lubuntu en Linux Puppy te installeren, maar die startten niet op.

Een nieuwe Windows XP kopen lijkt me niet echt nuttig, aangezien die eerst en vooral geld kost en ten tweede vanaf april niet meer ondersteund wordt. Windows 7 zou blijkbaar wel draaien op een Pentium II, maar daarvoor heb ik de opslagruimte niet (minimum 15/20 GB nodig dacht ik).

Ik weet dat ik nogal aan het afwijken ben van mijn vraag die dus als volgt luid: wat valt er nog met deze pc aan te vangen?

Met vriendelijke groeten

JVHe

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.