Ga naar inhoud

Open Office Calculator - formules maken


Thico2370

Aanbevolen berichten

wie kan me verder helpen met het maken van formules in open office?

ik heb een bestand in bijlage gestoken. (excel versie, want openoffice document kreeg ik niet opgeladen)

ik ben op zoek naar een formule om de actieve nachturen te berekenen, en die zou aan volgende voorwaarden moeten voldoen:

Actieve nacht begint te tellen vanaf 22:00 uur 's avonds tem 08:00 uur 's morgens

  • uren gepresteerd tussen 22:00 en 00:00 = totaal vermenigvuldigen met 2
  • uren gepresteerd tussen 00:00 en 08:00 = totaal vermenigvuldigen met 2
  • beide totalen van hierboven samentellen, maar het maximum aantal uren mag maar 05:00 uur zijn (dit maximum aantal uren staat vermeld in de cel Q1)
  • het totaal van beide uren samen mag ook niet worden weergegeven als er niks werd ingevuld in de kolommen van I tem K

ik ben al zover dat ik de aparte nachturen kan berekenen :-)

maar ik krijg mijn totaal niet gemaakt, want van zodra er niks wordt gezet in de kolommen van I tem K krijg ik een foutmelding #WAARDE!

wie kan me helpen om dit probleem op te lossen?

alvast bedankt voor de helpende handen

groetjes

Leen

[ATTACH]29181[/ATTACH]

UR2014_CRC.xls

UR2014_CRC.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel :-)

ik had zelf ook nog een andere hulplijn ingeroepen en ben uiteindelijk bij deze formule uitgekomen:

=ALS(AANTAL(N7;O7)=2;ALS(N7+O7>$Q$1;$Q$1;N7+O7);ALS(N7>0;N7;ALS(O7>$Q$1;$Q$1;O7)))

maar jou formule doet het ook, nu kan ik nog kiezen :D

wat een weelde, dat gebeurt met niet altijd

maar nogmaals hartelijk dank voor je hulp

groetjes

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.