Ga naar inhoud

Php 6


mani88

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

PHP 6 is in opbouw.

In Amerika verkopen ze echter al boeken omtrent PHP 6 en ik heb er vorige week zo een gekocht (ik was op familiebezoek in Amerika).

Nu heeft iemand mij verteld dat ik beter PHP4 of 5 zou leren ipv PHP6 omdat:

1. PHP6 nog in opbouw is

2. PHP6 slechter is dan PHP5 en PHP4

3. Het nog een ganse tijd zal duren vooraleer Belgische hosts PHP6 zullen ondersteunen

Nu had ik graag jullie mening eens gehad...

Zouden jullie mij aanraden om PHP6 te leren?

Of toch beter een oudere versie, die wél al bestaat? En waarom dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sowieso als je php 5 leert, ga je die kennis kunnen overbrengen naar php6. Ze halen er namelijk nooit features uit, er komen er enkel maar bij. Omgekeerd; als je 6 leert dan kan het zijn dat je features probeert te gebruiken die niet in 5 zitten, dus je boeltje werkt daardoor niet...

ik zou zelf gewoon php5 leren, en dan eens kijken wat de wijzigingen naar php 6 toe zijn, zodat als die er dan doorkomt; je vrij snel van de verbeteringen kan profiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vanaf wanneer zal PHP6 ongeveer aangeboden worden door de meeste Belgische hosts, denk je?

En is er geen omgekeerde mogelijkheid: dat ik PHP6 leer en in PHP6 programmeer. Maar dingen die niet werken opzoek in PHP5 en "verbeter"..

En ondersteunt Apache al PHP6?

Want ik zou dat installeren om mijn voorbeelden in PHP6 te maken + testen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer belgische/nederlandse hosts php6 gaan ondersteunen is altijd onbekend. waarschijnlijk zullen de meeste hosters overstappen zodra ze zeker weten dat het werkt, en dat het stabiel is.

Waarom php6 wel of niet leren:

Je zou later php6 ERBIJ kunnen lere. Dit zijn zoals masters al zei gewoon een paar nieuwe dingen. De rest blijft hetzelfde.

die omgekeerde mogelijkheid die je zegt dat doe je zoiezo altijd... ik gebruik dingen die in PHP4 al zaten, maar die kun je gewoon gebruiken in PHP5... en zo zal dat ook waarschijnlijk zijn bij PHP6.

Er is dus geen verschil tussen PHP5 en PHP6, alleen dat ze het NOG stabieler maken. en dat je er meer in kan gebruiken. (dingen die je dus niet in PHP5 kunt doen)

voor de rest moet je alleen het standaard PHP leren. De nieuwe toevoegingen kom je vanzelf wel tegen op bijvoorbeeld PHP: Hypertext Preprocessor mits je die zou moeten gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar gaan ze niet van uit in eerste instantie...

maar ze borduren wel voort op PHP5 :)

het is steeds een upgrade...

je kan dus beter PHP5 leren en later over gaan naar PHP6 omdat dat meer voordelen heeft.

als je PHP6 gaat leren kan je nog wel eens in de war raken als je met PHP5 moet werken (wegens code die nog niet bestaat in 5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in ieder geval ga ik eerst nog HMTL, CSS en XML uitgebreid leren. Eigenlijk ga ik pas starten met PHP binnen een goed jaar (na de zomer 2009).

Dus waarschijnlijk zal het dan wel goed zijn...

Of denken jullie dat er in het boek nog bepaalde dingen ontbreken omtrent PHP6? Dat er m.a.w. nog uitbreidingen gaan komen die niet in het boek staan (omdat ze nu nog niet gekend zijn)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

php6 heeft gewoon een paar nieuwe toevoegingen zoals:

object typehint en nog een paar andere dingen

je leert geen php6 je leert php

de dit kun je vergelijken met windows xp service pack 1 en windows xp service pack 2

je hoeft voor windows service pack 2 niet een heel ander besturingssysteem te leren. Er zijn gewoon wat dingen aan toegevoegd, en stabieler gemaakt.

dus je hoeft niet helemaal opnieuw dingen te gaan leren, maar als je ze misschien ooit zou willen gaan gebruiken kun je ze implementeren... en zodra de hoster geen php6 heeft, dan krijg je een melding dat de hoster de geschreven code niet snapt..

Maar als je html, css nog niet goed snap. Zou ik zoiezo nog niet overstappen naar php.

Dat kan je wel doen, als je maar object gericht gaat programmeren. Maar dat is toekomstgericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.