Ga naar inhoud

Pc start niet meer op


juunhoad

Aanbevolen berichten

hallo,

Ongeveer 2 dagen geleden begon me pc ineens heel traag te doen em moest ik hem handmatig uitzetten.

Hierna starten de PC heeeel erg traag op en als die was opgestart deed die weer traag, zelfde geldt voor veiligheidmodus. Ik heb toen windows 7 opnieuw geinstalleerd en werkte gister de heledag goed, zonder problemen. Maar dan vandaag was ik aan het gamen, waarbij de pc weer helemaal traag ging doen en liep vast, toen handmatig uitgezet.

Dus nu start de PC niet meer goed op en bleef hangen op een zwart scherm. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ik dacht dat het miss aan mijn nieuwe videokaart of ram geheugen zou liggen. Deze heb ik namelijk 2 weken geleden erin gezet en daarvoor heb ik nooit problemen gehad. Nu heb ik dus mn oude videokaart erin gezet en nieuwe ram geheugen eruit. Bij het opnieuwe opstarten kreeg ik nu na het zwarte scherm een opstartherstel waarna het nu op het 'windows starten...' scherm blijft hangen. Betekend het dus dat het niet met de videokaart of ram geheugen te maken heeft?

Ik weet voorderest echt niks anders om mijn pc weer normaal te laten functioneren, dus ik heb jullie hulp

nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit het probleem wel bij de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.