Ga naar inhoud

Toetsenbord instelling in Windows 8.1


Gast

Aanbevolen berichten

Vreemd probleem... Nooit eerder meegemaakt!

Het gaat om een nieuwe MEDION desktop pc waarop na de eerste ingebruikname een upgrade is uitgevoerd van Windows 8 naar Windows 8.1.

Er is een Microsoft- en een lokaal account(administrator) ingesteld. Er wordt een AZERTY toetsenbord gebruikt.

Onder de Microsoft account werkt het toetsenbord zoals het moet (azerty). Wanneer in via de charmsblak naar Instellingen ga en de muisaanwijzer boven het toetsenbord icoon plaats dan wordt inderdaad ook weergegeven "Nederlands(België) Toetsenbord Belgisch (Punt)". Dat is dus zoals het hoort. Wanneer ik de instellingen voor "Taal, Land/regio, Regio en taal" inkijk dan stel ik logische instellingen vast.

Onder de Lokale account-administrator werkt het toetsenbord echter volgens QUERTY. En dat is niet wat ik wens. Wanneer ik via de charmsblak naar Instellingen ga en de muisaanwijzer boven het toetsenbord icoon plaats dan wordt helaas ook weergegeven "Engels(Verenigde Staten) Toetsenbord Verenigde Staten". Wanneer ik de instellingen voor "Taal, Land/regio, Regio en taal" inkijk dan stel ik dezelfde instellingen vast dan bij de Microsoft account, echter met één uitzondering, namelijk > In "Configuratiescherm (kleine pictogrammen)/ Taal" staat onder "Nederlands (België)", wat ingeschakeld is, ook nog eens "Englisch (United States)" met de vermeldingen "Windows-weergavetaal: Beschikbaar en Toetsenbordindeling: Verenigde staten. Ik kan deze laatste wel verwijderen maar die keert altijd weer terug. Zit hier het probleem?

Ik ben nog niet zo goed vertrouwd met Windows 8/8.1, zodat het dus wel mogelijk is dat ik iets over het hoofd zie of niet goed doe. Bij de vorige windows besturingssystemen moest men na een wijzing in de instellingen die altijd opslaan. Bij Win 8/8.1 zie ik dat nergens staan. Afmelden en daarna opnieuw aanmelden levert hierbij ook niets op.

Ik heb de lokale account al eens verwijderd gehad en opnieuw aangemaakt maar het probleem bleef hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jullie nodeloze moeite te besparen kom ik al vast melden dat ik het probleem grotendeels opgelost heb. Ik zal zo snel mogelijk teolichten hoe ik te werk ben gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben naar "Configuratiescherm (kleine pictogrammen) / Taal" gegaan en daar de Engelse taalmodule verwijderd via de opties van die module. Deze taal staat daar nu als "beschikbaar om te downloaden. In diezelfde opties heb ik naast de invoermethode "Verenigde Staten" de invoermethode "Belgisch Punt" toegevoegd.

Via het toetsenbord icoon bij "Charms / Instellingen" kreeg ik nu de keuze uit drie:

1- Nederlands (België) Toetsenbord Belgisch (Punt)

2- Engels (Verenigde staten) Toetsenbord Verenigde Staten

3- Engels (Verenigde Staten) Toetsenbord Belgisch (Punt)

Heb dan de eerste geselecteerd en het probleem was opgelost.

Ik wil echter die tweede en derde toetsenbord instelling daar verwijderd zien zodat de gebruiker van deze pc straks niet per ongeluk van toetsenbordindeling gaat wisselen.

Ik ga eens uitzoeken hoe ik dat best doe.

Ben een beetje bang dat dan ik mijn eerdere probleem ga terug krijgen aangezien er eerder ook maar alleen het Belgische toetsenbord met Nedelands als taal stond en ik toch met een QUERTY opgescheept zat.

Tips zijn welkom.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een beetje bang dat dan ik mijn eerdere probleem ga terug krijgen aangezien er eerder ook maar alleen het Belgische toetsenbord met Nedelands als taal stond en ik toch met een QUERTY opgescheept zat.

Dit heb ik fout gezegd. In mijn openingsposting kun je lezen hoe het eerder was. Er ontbrak toen de keuze mogelijkheid om naar Nederlands (België) Toetsenbord Belgisch (Punt) te gaan.

- - - Updated - - -

Ik val hier van de ene verbazing in de andere....

Zonder ergens nog verdere instellingen te wijzigen heb ik nu voor via het toetsenbord icoon enkel nog Engels (Verenigde Staten) Toetsenbord Belgisch (Punt) staan.

Het toetsenbord werkt overigens nu nog steeds correct.

Ik snap er helemaal niets van.

Heb al meerdere tientallen Windows installaties gedaan of nieuwe pc's in gebruik genomen. Met de taal- en toetsenbord instellingen heb ik nooit eerder problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.