Ga naar inhoud

Geen geluid meer na Windows Update


JelProblem

Aanbevolen berichten

Inderdaad heb ik optie twee gekozen, en bepaal nu zelf welke updates worden gedownload en geinstalleerd. Na jouw tip heb ik beveiligingsupdate KB2887069 verwijderd, maar bracht niet de oplossing. In afwachting van oplossing Microsoft heb ik de computer weer teruggezet (Herstel) naar het moment voordat de updates waren geinstalleerd en mijn geluid werkt weer zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JelProblem en Jean-Pierre. Zoals beloofd zou ik terugkomen. Maandagavond ben ik gebeld door een medewerker van Microsoft. Hij nam (met toestemming) de controle over mijn computer over en ging zoeken. Met de armen over elkaar kon ik zien hoe de muis snel over het scherm bewoog en het ene na het andere bestand opende en sloot. Het duurde een paar uur en ondertussen hadden we telefonisch contact. Zijn eerste conclusie was een incompatibel driver van de geluidskaart en hij ging op zoek om dat aan te passen. Toen wilde hij nog uitzoeken welke update(s) de veroorzaker van het probleem kon zijn, maar het werd te laat. Hij plaatste nog een soort Fix-it programma op mijn computer, die na een herstart mijn computer zou nakijken en eventueel repareren. Woensdagmorgen om 9:30 uur belde hij terug zoals afgesproken. Het idee van Jean-Pierre om de updates één voor één te controleren was ook zijn optie. Maar helaas was de tijd voor mij te kort. Ik had een afspraak elders. Toen heeft de technicus de opnieuw aangeboden 9 updates "verborgen" en mocht ik optie 1 weer aanvinken zodat de nieuwe updates weer automatisch worden gedownload en geinstalleerd. Hij stuurde een e-mail die ik mag beantwoorden als het probleem zich weer voordoet bij nieuwe updates. Ik ben zeer tevreden over deze service van Microsoft en kan die dus aanraden. Hieronder nog even een stuk van dat e-mailtje:

Hier is een overzicht van de belangrijkste factorenvan uw service request: Aktie: U wilde Windows updates installeren. Resultaat: Nadat deze geïnstalleerd waren had u het geluidverloren. Oorzaak: Een nieuwere incompatibele stuurprogramma voor degeluidskaart. Oplossing: Wij hebben de probleem updates onzichtbaargemaakt. Als de volgende updates exact hetzelfde probleemveroorzaken gelieve mij terug te mailen. Nogmaals bedankt voor het gebruik maken vanMicrosoft Customer Service en Support. Mocht u gebruik willen maken van zelfondersteuning,bezoek dan ons Microsoft Answers forum: http://answers.microsoft.com/nl-nl

Teleperformance,namens Microsoft Customer Service and Support. Tel. Nederland: +31 (0) 20 5001500 Tel. België: +32 (0) 25033113

Online support at: http://support.microsoft.com/oas Beveiligingsupdates: http://www.microsoft.com/protect

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.