Ga naar inhoud

hoe een volledige image ( clone ) van xp overzetten in win.8.1?


jjvk

Aanbevolen berichten

Graag zou ik een image van mijn xp kunnen laten draaien in mijn win.8.1.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen. Ik heb wel geen installatie dvd van xp daar deze vooraf geinstalleerd was.

Het internet van deze image hoeft niet te werken, enkel zou ik graag mijn usb ext.schijf willen aanspreken.

Graag jullie deskundig " stap voor stap " advies. ( ik ben maar een leek )

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb nu een andere pc aangechaft.

Maar ergens heb ik gelezen, dat dit zou lukken op een virtuele hd ( vhd ).

Om een zo een virtuele hd, of ze noemen dit daar ook een virtuele machine, aan te maken heb ik niet zoveel verstand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt een besturingssysteem laten werken in een virtuele PC?

In Windows 8 lukt het niet via client hyper- V en Windows XP, zie deze link.

Je kan bijvoorbeeld wel VMware (klik erop) gebruiken maar je zal toch altijd een installatieschijf of ISO image van een Windows XP installatieschijf nodig hebben.

Een image van een reeds geïnstalleerd besturingssysteem zal je vrees ik niet kunnen gebruiken, maar zelf ben ik er niet genoeg van op de hoogte.

Misschien dat andere leden toch kunnen bevestigen dat het met je image wel lukt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag jjvk,

Is het je gelukt om Windows xp in een virtuele PC te laten werken?

Indien je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.