Ga naar inhoud

PC cracht veel


rosavanwinkle

Aanbevolen berichten

Hoy allemaal,

Ik zit sinds de laatste de week met een redelijk groot probleem...

Mijn pc cracht nogal regelmatig als in BSOD of explorer cracht...

Dit probleem starte sinds ik net een nieuw moederbord,cpu en case gekocht heb.

CPU is een I5 4670 en het moederbord een MSI Z87-G41 PC mate(MS-7850)

Ik heb al de drivers geupdate via live update 5 en ook heb ik al 2 keer windows 8 herinstalleerd.

maar dat hielp blijkbaar niet. ik merk ook mijn externe hardeschijf(die vroeger wel werkte op win 8)

als ik hem opstart komt die oftewel tevoorschijn als local disk. en soms als de naam die ik hem gaf

ik kan er dingen van lezen zoals een filmpje of een foto openen maar nu merk ik dat als ik er een film in steek dat die gewoon de pc cracht en dat ik hem uit moet zetten.

de externe harde schijf is een IOmega 2TB USB 3.0

ook als er gewoon "local disk" opstaat laad de "this pc" folder super lang en als ik erop klik cracht die ook gwn de hele pc.

De PC runt Windows 8 64bits.

hopelijk kunnen jullie mij helpen vriendelijke groeten en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst die BSOD's eens nader bekijken.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helaas niet wat ik eigenlijk nodig heb. :sad

Een normaal logje van Blue Screen View zie er zo uit.

==================================================

Dump File : 120113-33696-01.dmp

Crash Time : 1-12-2013 11:23:39

Bug Check String : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Bug Check Code : 0x0000003b

Parameter 1 : 00000000`c0000005

Parameter 2 : fffff800`0335a990

Parameter 3 : fffff880`0a5110f0

Parameter 4 : 00000000`00000000

Caused By Driver : ntoskrnl.exe

Caused By Address : ntoskrnl.exe+75bc0

File Description : NT Kernel & System

Product Name : Microsoft® Windows® Operating System

Company : Microsoft Corporation

File Version : 6.1.7601.18247 (win7sp1_gdr.130828-1532)

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+75bc0

Stack Address 1 :

Stack Address 2 :

Stack Address 3 :

Computer Name :

Full Path : C:\Windows\Minidump\120113-33696-01.dmp

Processors Count : 2

Major Version : 15

Minor Version : 7601

Dump File Size : 277.688

Dump File Time : 1-12-2013 11:24:54

==================================================

Zou je nog eens willen proberen om een logje te maken met Blue Screen View?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het juiste logje :-)

Er is blijkbaar iets fout met de NVidia drivers. Deze zijn meestal gerelateerd aan de grafische kaart.

Kan je het volgende doen?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok hier is de link...

http://speccy.piriform.com/results/fdjZ4luaspzQrAlhSnxb0FC

ok merk ik dat ik een groot tal problemen heb met men externe harde schijf...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5349772/externe%20harde%20schijf.oxps

via deze computer kan ik de folders die in "fotos,video,alles wat er in de externe staat dus niet openen

maar via gewoon erin zoals in de C schijf te gaan lukt het wel,maar ik kan er niets in kopieren of het cracht de pc :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het speccy logje is er inderdaad iets mis met de externe schijf (K schijf).

We gaan proberen om het voorlopig te herstellen mar je zal toch een nieuwe schijf moeten aanschaffen.

Open de verkenner en klik met rechts op de K schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Misschien krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Kan je het overzicht van de reslutaten hier plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.