Ga naar inhoud

Verbinding ATA met computer


ThomasH

Aanbevolen berichten

We hebben hier een oude dvd-speler liggen met HDD (seagate DB 35.3), daar staan nog een antal films op die ik er graag af zou willen hebben. Het probleem is alleen dat hij nog een oude ATA verbinding heeft. Is er een goedkope oplossing om de HDD te verbinden met een computer met behulp van bijvoorbeeld een usb naar ATA kabel of iets soortgelijks?

Mvg, Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal inderdaad het probleem zijn.

en dan kom je uit op ubuntu. download hier: Download | Ubuntu Loco Nederland op die site is ook prima ondersteuning te krijgen.

brand op cd of zet op stick en start daarmee de pc op (niet installeren maar de test-optie -dus je pc blijft verder onaangedaan-), en ik weet vrijwel zeker dat je dan die schijf wel kan lezen en leeghalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat ik dan een bootable USB drive moet maken met ubuntu erop?

En ik ben verder 0 bekend met ubuntu dus misschien is er iets meer duidelijkheid over?

Kom ook dit soort programma's tegen: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Misschien dat iets dergelijks ook een goede oplossing kan zijn?

aangepast door ThomasH
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maak een opstartusb of -cd, start daarmee de pc op. op enig moement kan je kiezen voor installeren of beproeven. dan kies je beproeven.

als ubuntu is opgestart ga je met ik dacht het home-icoon links naar de verkenner. tutorials: StartPagina - Ubuntu NL wiki

testdisk heb je in deze fase niks aan: dat bepaalt de gezondheid van de schijf, maar helpt je niet met de inhoud zelf.

dus eerst de data veilig stellen, dan kan je daarna met testdisk de gezondheid van de schijf bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry dat ik hier nu 1.5 maand later op terug kom maar er waren andere dingen die tussen door kwamen en was dit een beetje vergeten.

Zojuist ubuntu op een bootable usb gezet opgestart en daarna beproeft. Doet het allemaal leuk maar ook hier geeft hij aan dat de HDD unknown is. Verder ben ik ook niet echt bekent met ubuntu en weet niet of er verdere programma's of iets voor zijn.

Zijn er nog antwoorden of oplossingen? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.