Ga naar inhoud

uitbreiding excel caculatie


excellerke

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb samen met dit forum voor mijn bedrijfje een rekenblad geschreven. Ik heb in de bijgevoegd excel-file in het groen een uitbreiding gevraagd. Willen jullie eens kijken of jullie dat kunnen oplossen. Alvast bedankt!

PC Helpforum moderator bericht:
Telefoonnummer verwijderd

berekening offerte-aanpassing-20-04-2013.xls

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik zou echt niet weten waar te beginnen. Je vraag is groen gemarkeerd zeg je maar zowat alles is groen. Ik zou dat zelf met een database doen MsAccess bv.

Allicht was hier iemand anders die dit samen met jou gemaakt heeft en al een behoorlijk inzicht heeft in wat jij wou. Mss wachten we het best tot deze persoon reageert? Zo niet zal je wat geduld moeten hebben en me uitleggen wat je nu het eerst zou willen oplossen. Graag één gerichte vraag dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Hieronder een uitleg van wat ik graag zou zien.

In vakje A6 tot A 17: laten kiezen uit profiel/plat/lassen/transport.

-Kiest me voor profiel dan gelden de bewerkingen die in de eerste fase gemaakt zijn. Dit is al klaar. Er dient enkel gewijzigd te worden dat:

- bij vak F6-f8-f9 zou de keuze grondlaag wegmoeten en ook de producten kolommen op blad producten (blad 2, vakje I1 t.em I15 en vakje J1 tem J15) zouden moeten verwijderd worden

- kiest men in het vakje A6 (als voorbeeld, maar dit zou moeten gaan tot vakje A17) voor plat, dan zou ik in vak B6 graag de keuze hebben uit een reeks afmetingen die nu staan op blad 2 (producten) in vak A23 tem A25 . Vervolgens zou in vak C7, afhankelijk van welk plat men kiest uit A23/a24/A25, het aantal kg/m dat we hebben weggeschreven op blad producten in vak B23/b24/B25, in vak D6 geeft men het aantal meters in, in vak E6 geeft men het aantal in, in vak F6 geeft men het aantal gaten/plaat in en in vak G6 geeft men het aantal knippen in. Ik weet niet of het mogelijk is in het vakje F6 dan te laten verschijnen 6 gaten, indien men 6 intikt en dan ook in vakje G6 laten verschijnen 6 gaten/plaat als mijn 6 intikt. Ten slotte geeft men vak I6 het resultaat van de berekenening= ((kg/m)x aantal meters x aantal) +(aantal gaten * prijs*gat)+(aantalknippen * prijs/knip)). Ik haal hierbij altijd de prijs €/gat en € knip uit het blad producten respectievelijk uit de vakken D23/D24/D25 en E23/E24/E25

- kiest men in het vakje A6 voor lassen dan geeft men in vakje B6 aantal uren lassen en komt in vakje I6 het resultaat van de berekening= aantal uren * uurtarief. . Het uurtarief voor lassen haal ik op blad 2 in vak B38. Hier is misschien ook mogelijk in vakje B6: als ik 3 ingeef zou ik graag in vakje b6 3 lasuren in zien verschijnen

- kiest men in het vakje A6 voor transport , dan geeft men in het vakje B6 het aantal km in en komt in het vakje I6 het resultaat van de berekening= ((aantal km * kmtarief)+startgeld. Het kmtarief en het startgeld komt uit blad 2, in vakje B35 en vakje B36. Hier is misschien ook mogelijk in vakje B6: als ik 4 ingeef zou ik graag in vakje b6 4 km zien verschijnen

- in kolom I 18 komt de optelling van het subtotaal

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik zou echt niet weten waar te beginnen. Je vraag is groen gemarkeerd zeg je maar zowat alles is groen. Ik zou dat zelf met een database doen MsAccess bv.

Allicht was hier iemand anders die dit samen met jou gemaakt heeft en al een behoorlijk inzicht heeft in wat jij wou. Mss wachten we het best tot deze persoon reageert? Zo niet zal je wat geduld moeten hebben en me uitleggen wat je nu het eerst zou willen oplossen. Graag één gerichte vraag dus.

De oorsprong van deze vraag ligt in deze discussie.

Dan ging het hier verder en nu zitten we dus in de 3de discussie.

Zelf ben ik geen excel expert maar de vorige helpers waren pipopopi en bucky.

Je kan proberen deze helpers een persoonlijk bericht te sturen met de vraag om deze nieuwe aanpassing eens te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.