Ga naar inhoud

Formuliergegevens overzetten in access-tabel & excel-sheet


svlsduran

Aanbevolen berichten

Als je mijn vorige database eens rustig bekijkt, en er wat realistische data in stopt van een paar klanten, maak ik meteen erna een paar query's die de waarden ophalen die in je Excel document.

Dag slvsduran,

Laat ons dat één per één doen en beginnen bij Bestelbons -Samenvattingsblad.xls

Daar staat oa Naam klant, typeklant ->dus je behoudt een klantentabel. Voor mij moet daar voorlopig niets meer in staan dan de naam en de klanttype.

Je tabel verkoopsdossiers zou dan volgens mij ook nog een veld [Financiering], [Voorschot] en [openstaand] moeten krijgen alsook [LeveringsdatumDealer] en het veld [leveringsdatum] zou ik dan [LeveringsdatumKlant] noemen.

Je mag vragen stellen zoveel je wilt maar hou je aub aan de structuur die ik voorstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Laat ons dat één per één doen en beginnen bij Bestelbons -Samenvattingsblad.xls

Daar staat oa Naam klant, typeklant ->dus je behoudt een klantentabel. Voor mij moet daar voorlopig niets meer in staan dan de naam en de klanttype.

Je tabel verkoopsdossiers zou dan volgens mij ook nog een veld [Financiering], [Voorschot] en [openstaand] moeten krijgen alsook [LeveringsdatumDealer] en het veld [leveringsdatum] zou ik dan [LeveringsdatumKlant] noemen.

Ik zal even in detail treden welke gegevens ik hiervan via pc invul:

- BB (bestelbonnummer)

- Naam

- Comm-nr (CNR in access)

- Wagen

- Motorisatie

- Kleur

- Accessoires

- Eigenaar

- Huurder (enkel bij fleet)

- Bestuurder

- Conventie (enkel bij fleet)

- Geschatte leveringsperiode (in cel E8)

Deze bovenstaande gegevens had ik dus graag vanuit een ingevulde tabel/formulier geïmporteerd. De andere gegevens vul ik met pen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas eerst de structuur van tabellen aan zoals hier boven omschreven.

Dan voeg je wat realistische gegevens in (enkel in tabellen)

Enkel in de tabellen : Klanten ->daar heb je nu één klant -> Je maakt een verkoopdossier voor deze klant -> Daar zitten een paar premies bij dus vul je daar het BB in en het nummer van de bonus.

Als je er zo een paar hebt ingestoken zal je zien hoe de tabellen met elkaar gekoppeld zijn.

Als dat allemaal vlot lukt, maken we rapporten om deze gegevens er zoals in jouw Excelbladen staat er terug uit te halen.

Als dat dan ok is, passen we de formulieren aan waarbij in elk verkoopdossier ook een lijstje met bonussen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aanpassen:

Je tabel verkoopsdossiers zou dan volgens mij ook nog een veld [Financiering], [Voorschot] en [openstaand] moeten krijgen alsook [LeveringsdatumDealer] en het veld [leveringsdatum] zou ik dan [LeveringsdatumKlant] noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.