Ga naar inhoud

Powerpoint- bijlage opent niet meer in Outlook 2010


Geert VR

Aanbevolen berichten

Op de laptop staat Office 2007 waaraan Outlook 2010 is toegevoegd (zat niet in het oorspronkelijke Officepakket).

Sinds een tijd lukt het niet meer om ppt- en pps- bijlagen te openen; er komt dan de melding of we Office 2010 online wensen aan te kopen.

Als ik het bestand opsla, PowerPoint open en dan het bestand open vanuit PowerPoint, lukt het. Maar de bijlage aanklikken, lukt niet. Ik heb ook al de optie geprobeerd 'Openen met' maar hier zie ik simpelweg geen powerpointversie staan, enkel een icoon van Office 2010...

Hoogst vervelend en het heeft een jaar gewerkt, iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey clarkie, de laptop draait op Windows 7 Home premium.

Ik heb al zitten denken dat er door een windows update een conflict ontstaan is tussen Office 2007 en Outlook 2010... Ik heb es gekeken tot wanneer de herstelpunten gaan, maar volgens mij deed het probleem zich al eerder voor. Ik kan nergens aangeven dat ik PowerPoint als standaardprogramma wil voor pps- bijlagen...

Het lijkt ergens maar iets banaals maar ik ben ten einde raad, het enige wat ik nog kan bedenken, is een nieuwe Office 2013 installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt twee versies van Office op je PC, best is dat je er maar eentje gebruikt.

Je kan het programma wijzigen door op de knop ander programma... te klikken.

Je krijgt dan een verkenner venster, daar ga je naar de map waarin office gaat indien je twee versies hebt is Office 14 versie 2010 en Office 13 versie 2007.

Selecteer de gewenste powerpoint versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.