Ga naar inhoud

explorer reageert niet meer


marietje

Aanbevolen berichten

Heb al sinds tijden dat de browser (IE8) bevriest en aangeeft af te moeten sluiten.

Melding in het Logboek:

ieplore.exe versie 8.0.6001.19489 reageert niet meer op Windows.

(In oktober en december waren er ook al dergelijke meldingen, maar dan van dezelfde versie met als laatste 3 cijfers "483").

Hier een screenshot van het event in het logboek:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

- <System>

<Provider Name="Application Hang" />

<EventID Qualifiers="0">1002</EventID>

<Level>2</Level>

<Task>101</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2013-12-29T13:53:08.000Z" />

<EventRecordID>138780</EventRecordID>

<Channel>Application</Channel>

<Computer>PC_van_Gebruike</Computer>

<Security />

</System>

- <EventData>

<Data>iexplore.exe</Data>

<Data>8.0.6001.19489</Data>

<Data>17d8</Data>

<Data>01cf049ae4228158</Data>

<Data>15</Data>

<Binary>430072006F00730073002D00700072006F00630065007300730000000000</Binary>

</EventData>

</Event>

Heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.

programmaatjes om iexplore.exe te repareren durf ik niet zo maar te downloaden c.q. uit te voeren.

Welke actie kan ik ondernemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

De link ken al.

Bij probleemrapporten (via configuratiescherm) wordt niets weergegeven.

Windows-update staat op automatisch, dus kan ook geen probleem zijn.

AVG virusscanner ook op automatische updates en wordt regelmatig bijgewerkt.

Zojuist gedraaide "uitgebreide" scan van Malwarebytes: geen afwijkingen.

Wat betreft invoegtoepassingen:

Aangezien ik ook regelmatig de melding :kan een van de invoegtoepassingen voor deze website niet uitvoeren" krijg, heb ik alle invoegtoepassingen eens uitgeschakeld en één voor één ingeschakeld bij bijv. de website, waarbij dit probleem bijv. optrad.

Het bleek de invoegtoepassing Shockwave Flash object van Adobe te zijn (versie 12.0.0.38), maar als ik die uitgeschakeld hou, is de melding weliswaar verdwenen, doch kan ik Youtube niet meer starten.

Het vastlopen van exporer gebeurt zowieso onwillekeurig, zomaar ineens.

Ik weet dus niet bij welke website het zal gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, maar die TIP kende ik ook al.

Heb dit een aantal weken geleden ook gedaan ( nu ook maar weer eens) maar dit heeft toen dus niet geholpen.

Trouwens de melding omtrent invoegtoepassingen, die ik in ieder geval bij een bepaalde website krijg, verschijnt nog steeds.

Of IE weer zal bevriezen c.q. vastlopen moet ik maar weer afwachten, maar ik vrees dat het niet zal helpen, aangezien ik na het uitvoeren van de Fix-it een aantal weken geleden , hiervan niets heb gemerkt.

Vraag mij inmiddels af of het aan de websites ligt,waarbij IE vastloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze link bevat praktische dezelfde aanbevelingen als die van Microsoft.

Ik wil derhalve nog eens benadrukken dat het probleem zich niet voordoet als ik de computer heb opgestart en de browser open, maar tijdens het surfen op het internet blijft het beeld ineens staan, ga ik naar taakbeheer om de service te beeindigen, waarna de boodschap verschijnt: explorer reageert niet meer enz.

In het logboek zie ik de fout staan: ieplore.exe versie 8.0.6001.19489 reageert niet meer op Windows.(zie mijn eerste bericht)

Waar duidt dit nummer dan op?

8 is voor IE 8, lijkt mij, maar de rest.

In oktober vorige jaar zie ik deze meldingen ook, maar zijn de achterste 3 cijfers 483 of 479.

Ik heb nog geen poging gedaan in IE8 de instellingen terug te zetten, vind dit wel drastisch, omdat persoonlijke instellingen hiermee ook verdwijnen.

Opnieuw installeren van IE8 schijnt ook niet altijd effectief te zijn,gezien de ervaringen die ik op internet lees.

Ik vrees dat ik er wschl niet achter zal komen, wat nu de oorzaak is.

- - - Updated - - -

Heb hieronder nog een screen gemaakt met Hijack This.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 11:55:58, on 18-1-2014

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19489)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe

C:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvtray.exe

C:\Program Files\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Windows\System32\mobsync.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.telegraaf.nl/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG Secure Search\17.3.0.49\AVG Secure Search_toolbar.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG Secure Search\17.3.0.49\AVG Secure Search_toolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [skytel] Skytel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Program Files\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe" /TRAYONLY

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [brMfcWnd] C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\17.3.0\ViProtocol.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgidsagent.exe

O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgwdsvc.exe

O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

O23 - Service: vToolbarUpdater17.3.0 - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\17.3.0\ToolbarUpdater.exe

--

End of file - 5431 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.