Ga naar inhoud

Automatisch Invullen veld in formulier


Hraoul

Aanbevolen berichten

Ik heb twee tabellen: Verkopen (velden: product, prijs, verkoopdatum, aantal) en Producten(velden: product, prijs). Op de tabel Verkopen heb ik een Invulformulier Verkopen gemaakt. Wanneer ik in dit Invulformulier Verkopen via een keuzelijst met invoervak een product selecteer( gehaald uit de tabel Producten) zou ik graag de prijs van het product die zich in de tabel Producten bevindt graag automatisch laten invullen in het veld Prijs van het Invulformulier Verkopen.

Wie kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt een database, klik er rechts op en kiest..kopieren naar gecomprimeerde map.

Hier onderaan rechts dit bericht zie je een knop [Meer opties]. Als je daar op klikt, zie je een knop [beheer Bijlage]. Daar kan je je gecomprimeerd bestand selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer de keuzelijst waaraan Product gekoppeld is Keuzelijst_met_invoervak42 bij eigenschappen bij de gebeurtenis Na Bijwerken stel je in (klik op de 3 puntjes en kies voor programmacode)

Keuzelijst_met_invoervak42_AfterUpdate()

Me.Prijs = [Keuzelijst met invoervak42].Column(2)

End Sub

Dat wil zeggen stop in het veld Prijs (op je formulier) wat in de 3de kolom van de keuzelijst Keuzelijst met invoervak42 zit.

Ik zou je sterk aanraden geen spaties in de namen te gebruiken en zinvolle namen te gebruiken op je formulier. cboProductID lijkt me een beteren aam dan Keuzelijst met invoervak42

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.