Ga naar inhoud

Windows 95 instaleren ipv XP


Piet

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Hallo mensen, mijn naam is Piet en ben nieuw op dit forum.

Omdat ik een cd rom net een taalcursus heb wil ik deze natuurlijk ook afspelen.

Maar wat wil het geval hij is voor windows 95.

Nu heb ik toevallig een tijd geleden een werkende laptop gekregen met daarop windows XP

Ik wilde eigenlijklijk XP eraf halen en windows 95 instaleren, maar dit lukt niet echt.

De pc blijft zeggen dat ik windows NT af moet sluiten en in MS-DOS moet starten.

Is er iemand die mij kan voorlichten om windows 95 op die laptop te krijgen?

Bvb Mijn dank,

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al wel geprobeerd om die taalcursus onder xp af te spelen?

meestal hoort dat gewoon te lukken...

terug naar w95 brengt zo zijn eigen problemen mee: het is maar de vrag de vraag of w95 überhaupt iets kan met de hardware in jouw laptop (op xp, dus kennelijk w98, w98se, windows milleneum en windows 2000 overgeslagen....)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, dat weten we dan. toch ook wel geprobeerd in compatibiliteitsmodus (via rechtsklik op het exe-bestand dat de taalcursus start)??

blijft de vraag: offfer je die laptop aan een poging-met-onbestemde-uitkomst om er w95 op te zetten, of koop je een moderne(re) - al dan niet inline- taalcursus.

wil je w95 proberen dan moet je eerst je hd leegmaken (anders wil windows er waarschijnlijk geen oudere versie op zetten).

dan start je de pc op met een bootfloppy en dan krijg je de dos-omgeving om w95 zijn gang te laten gaan.

overigens: kort maar krachtig beschreven op

W95 Installeren Van Cd Lukt Niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.