Ga naar inhoud

Selecteren van nummerieke bestandsnamen


koosr46

Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit niet de juiste groep is, maar probeer het toch.

Ik heb een heleboel fotos op de harde schijf staan en die wil ik graag bijelkaar zoeken op lengte van de naam.

Het zijn allemaal bestandsnamen die alleen maar bestaan uit cijfers, alleen het probleem is dat ze bestaan uit 2 tot aan 12 posities, dus kan ze niet goed sorteren.

De vraag is nu of er een mogelijkheid is om alle bestanden te sorteren die bijvoorbeeld liggen tussen 100001 en 999999 of tewel die uit 6 posities bestaan.

Als ik de manier weet dan gaat de rest vanzelf.

Ik gebruik TotalCommander voor zoeken, maar kan dit niet vinden.

Wie kan en wil mij helpen, alvast een dankjewel van mijn kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon in windows verkenner (of in TC) de foto's volgens 'naam' (in dit geval dus nummer) laat sorteren, dan staan alle nummers van 100001 en 999999 toch mooi achter mekaar. Je kan ze dan toch in één beweging gaan selecteren ( en daarna gaan verplaatsen of kopiëren) ?

Of begrijp ik je verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt me niet verkeerd, ik heb het gewoon verkeerd gevraagd.

Als je het doet zoals jij zegt dan sorteert hij op de eerste positie en kijkt niet naar de lengte van de naam dus bv: 1000001, 1000002,23455,34556.......

Ik wil voor de kortere namen NULLEN zetten zodat ze allemaal even lang worden.

Misschien is er ook wel en programma voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah... dan heb je een 'renamer' nodig zoals (die ik gebruik) CKrename (ff googelen - maar neem NIET die van de pagina van softpedia!)

of (en daar kwam ik bij het zoeken op:) ReNamer - Reviews and free ReNamer downloads at CNET Download.com

Hier staat een andere, maar in de commentaar staat dat iemand die beter vond dan CKrename.

Nu, je ziet maar welke je neemt, er zijn er nog andere ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.