Ga naar inhoud

[OPGELOST] Bluescreens - HJT + Combofix logje


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd paar problemen met mijn laptop en heb al een paar keer een Bluescreen gekregen.

BESTURINGSSYSTEEM: Windows Vista

MERK LAPTOP: Dell

Ik heb reeds een scan laten uitvoeren met ComboFix en HJT.

De 2 logfiles vinden jullie in bijlage.

Zou iemand dit eens willen nakijken aub?

Nadien heb ik ook een (snelle) scan gedaan met MalwareBytes Anti-Malware, maar hier werden geen infecties gevonden.

Tenslotte heb ik met CCleaner ook al eens Cleaner + Register uitgevoerd (en problemen hersteld).

ComboFix log.txt

HJT log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt veel problematisch te vinden.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En verwijder dit vetgedrukt bestand met Windows Verkenner :

C:\Windows\Tasks\User_Feed_Synchronization-{8B62664C-4413-4617-8657-F8668ED27C5E}.job

En dan wordt het even uitkijken of de problemen zich nog voordoen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Ik heb dit verwijderd...

1. Maar de kans lijkt volgens jou dus klein dat dit de oorzaak is van de bluescreens?

2. En waren er geen problemen met de log van ComboFix? Heeft dit programma geen fouten of infecties hersteld?

In ieder geval: ik heb de optie dat mijn laptop herstart in geval van Bluescreen uitgeschakeld.

Zo kan ik de code van de Bluescreen volgende keer gemakkelijk opschrijven en hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend bestand kan ik wel niet vinden:

En verwijder dit vetgedrukt bestand met Windows Verkenner :

C:\Windows\Tasks\User_Feed_Synchronization-{8B62664C-4413-4617-8657-F8668ED27C5E}.job

Ik ben naar de map C:\Windows\Tasks\ gegaan, maar daar staat dit bestand niet tussen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was het reeds opgekuisd door CCleaner?
Beetje onwaarschijnlijk, want CCleaner kuist veel op (overbodige bestanden, tijdelijke bestanden, enz.) maar normaal geen jobs. Je kan altijd - bij wijze van test - Combofix nog eens laten runnen en kijken of die taak zich nog altijd in het log bevindt. Is dit niet zo, dan is ze inderdaad definitief van je PC :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onwaarschijnlijk, want CCleaner kuist veel op (overbodige bestanden, tijdelijke bestanden, enz.) maar normaal geen jobs. Je kan altijd - bij wijze van test - Combofix nog eens laten runnen en kijken of die taak zich nog altijd in het log bevindt. Is dit niet zo, dan is ze inderdaad definitief van je PC :)

Zie "ComboFix (2).txt" in bijlage.

Volgens mij is het bestand nog steeds niet verwijderd.

Nogthans kan ik het echt niet terugvinden in de desbetreffende map, zie "Screenshot.jpg"

ComboFix (2).txt

post-2929-1417703775,4936_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.