Ga naar inhoud

HTML-script invulformulier


Arno1994

Aanbevolen berichten

hallo,

enkele problemen met met html-script.

huidige script:

<form name="formulier" action="mailto:Tickets@theatergroepzomaar.be?subject=formulier" method="post"enctype="text/plain">

<em>Vul je voornaam in:</em>

<input type="text" size="20" maxlength="40" name="voornaam">

<em>Vul je achternaam in:</em>

<input type="text" size="20" maxlength="40" name="achternaam">

<em>Vul je telefoonnummer in:</em>

<input type="text" size="20" maxlength="40" name="telefoon">

<em>Vul je e-mailadres in:</em>

<input type="text" size="20" maxlength="40" name="mail">

<em>welke vertoning?</em><br>

<select name="opvoering">

<option>vrijdag 4/04/2014 20u</option>

<option>zaterdag 5/04/2014 20u</option>

<option>zaterdag 12/04/2014 20u</option>

<option>zondag 13/04/2014 15u</option>

</select>

<em>aantal personen:</em>

<input type="text" size="20" maxlength="40" name="aantal">

<em>Hoe wenst u te betalen</em><br>

<select name="betalen">

<option>CASH (met de opvoering)</option>

<option>overschrijving</option>

</select>

<input type="submit" value="Bestellen">

</form>

wat doet dit script:

hij maakt het juiste invulformulier maar als je op bestellen drukt dan opent hij je mailbox met een nieuw bericht waar je dan nog eens op verzenden moet klikken..

wat zou ik willen:

2 mogelijkheden

1: als je op die knop drukt om te verzenden dat hij automatisch een mail stuurt naar dat e-mailadres en dat hij dan op een pagina springt met dat alles gelukt is of niet gelukt is.

2: het zelfde als 1 maar ipv te verzenden dat hij het opslaat op de server.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kzie da de site op one.com staat, dan kan je gratis op one.com een webbuilder gebruiken om je site te maken en als ik me niet vergis ook een contactform.

De beste oplossing is een cms installeren en dan zijn de mogelijkheden al veeeeel meer.

Maar ik zie ook dat dit een dubbele post is,en je al een aanpassing hebt gedaan

Nog veel plezier met webbuilding

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet of het probleem al opgelost is, maar dit zijn mijn mogelijke oplossingen:

Ik zou een php bestandje maken waarmee je de gegevens kunt opsturen via de mail. Het voorkomt spam, want je e-mailadres is met alleen het html formulier zichtbaar voor allerlei spam-bots.

Een mail-script kun je hier vinden (https://github.com/PHPMailer/PHPMailer). Het is volwaardig script wat veel kan. Als je nog nooit met PHP hebt gewerkt kan dit nog best een heel gedoe zijn om dit werkend te krijgen.

Mijn alternatieve oplossing is een stuk simpeler, namelijk Google docs! (https://drive.google.com)

In google docs kun je formulieren maken. Het resultaat van dit formulier wordt in een Excel documentje opgeslagen in jouw account. Dit excel formulier kun je delen met andere google gebruikers (bijv. met collega's of verantwoordelijke voor de verwerking van de gegevens).

Op de website zet je alleen een linkje naar het google docs formulier, en mensen kunnen netjes het formulier invullen. Volgens mij kun je zelfs een melding naar jezelf sturen via de e-mail als er weer een formulier is ingevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.