Ga naar inhoud

Nieuwe computer voor senioren


Mako

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn grootouders gebruiken al enkele maanden enkele van mijn "afgedankte" computers. Jammer genoeg gaat het de laatste tijd zodanig traag dat ze hebben besloten om een nieuwe computer aan te schaffen. Mijn grootvader gebruikt de computer voor niks meer dan internet (nieuws lezen en mails checken). De computer wordt dus erg laag belast.

Er zijn echter 2 vereisten voor het systeem:

  • Een ingebouwde netwerkkaart. Het WiFi signaal is helemaal niet zo sterk op de plaats waar de computer komt te staan. Een sterke adapter zou dus wel mooi meegenomen zijn.
  • Helemaal geen top processor, maar het moet gewoon aangenaam werken blijven. Ik weet niet als dit vandaag de dag nog mogelijk is, maar de computer mag dus voor gewoon te internetten niet belemmerd worden door de processor of werkgeheugen.

Budget: liefst zo laag mogelijk. Max. €400-500

Zelf assembleren?: Neen

Zelf Installeren?: Ja

Anything else, feel free to fill in to your liking ;-).

Elke suggestie welkom!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Een goedkope, maar tegelijkertijd vrij snelle computer. Als basis heb ik een Intel Pentium G3420 genomen, een snelle dual-core. De processor zal voor lichte doeleinden zeker en vast snel genoeg zijn. ;) De CPU wordt vergezeld door een 4GB latje RAM-geheugen en een entry-level ASRock moederbord.

Als behuizing nemen we de Fractal Core 1000, een kast met een uitstekende prijs/prestatieverhouding. De Core 1000 is Micro ATX, hij neemt dus niet veel plaats in beslag. Verder een goedkope maar zeer degelijke Corsair VS350 voeding genomen.

Een uitstekende draadloze netwerkkaart is ook inbegrepen. Je zal waarschijnlijk merken dat een HDD ontbreekt en dat er enkel een 120GB SSD aanwezig is - je zou kunnen zeggen dat een SSD 'overpowered' is voor een samenstelling als deze, maar gezien de erg lage prijs + opmerkelijke snelheidswinst zou ik hier zeker voor de SSD kiezen.

Assemblage is inbegrepen, maar een Windows licentie nog niet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.