Ga naar inhoud

Acronis True Image 2014 - 1 bestand herstellen lukt me niet


Johan59

Aanbevolen berichten

Jij wilt een los bestand herstellen en liever niet de gehele back-up terugzetten. Dat kan, hoor!

Maar dan moet het liefst wel om een eigen document gaan. Dus een bestand dat jij zelf gemaakt hebt. Bijvoorbeeld een Word-bestand of een foto

Daarvoor hoef je het programma Acronis True Image helemaal niet op te starten.

Zorg ervoor dat de externe harde schijf, waar de back-up op staat, is aangesloten aan je computer en zet hem aan.

Waarschijnlijk zie je nu vanzelf een schermpje met de tekst "Wat wilt u doen?" In dat geval kies jij "Map en bestanden weergeven met Windows Verkenner".

Komt er geen schermpje in beeld, dan klik jij op Start > Computer, en daarna aan de linker kant op je externe harde schijf.

Je kunt nu gewoon in het venster van de Verkenner naar de juiste back-up gaan.

Dubbelklik daarop en blijf doorgaan met dubbelklikken op de juiste mappen totdat je bij de map Documenten bent of de map Afbeeldingen (hangt er van af waar jij dat ene bestand hebt opgeslagen).

Ook op een .tib bestand kun je gewoon dubbelklikken om dat te openen. Je moet op die manier steeds dieper gaan in de mappenhiërarchie, maar uiteindelijk zul je komen waar jij zijn wilt.

Je zult zien dat je op die manier dat ene bestand gewoon terug kunt vinden.

Als je het gevonden hebt, dan klik je erop met de rechter muisknop en je kiest dan "Kopiëren"

Ga naar je Bureaublad; klik met de rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad en kies dan "Plakken".

Je hebt nu dat ene bestand op je bureaublad staan. Je kunt het openen door dubbelklikken en dan kun je controleren of dat inderdaad het gewenste bestand en ook in de juiste versie is.

Klopt dat allemaal? Dan kun je dat bestand nu gaan zetten op de plaats waar jij het wilt bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar

Bedankt voor je uitgebreid antwoord.

Zit nu met GROOT probleem.

Computer is me vast gelopen, wilde met rescue disk van Acronis van de losse HD er alles weer opnieuw opzetten.

Dit is me niet gelukt. Heb alleen nog op de losse HD alle bestanden in systeemvorm en niet in bestanden vorm.

Zou je me in grote trekken kunnen vertellen wat ik het beste kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "rescue disk van Acronis" bedoel je de opstartschijf van Acronis, die jij zelf gebrand hebt, neem ik aan?

Die opstartschijf heb je nodig, wanneer Windows niet meer kan opstarten.

Je mag die opstartschijf in je cd-station doen. Zorg er ook voor dat de externe harde schijf al is aangesloten op de computer.

Je schrijft dat de computer is vastgelopen, maar kun je nog wel in het BIOS komen?

Direct nadat je de computer hebt aangezet, en nog voordat Windows in beeld komt, moet je een bepaalde toets indrukken om in het BIOS te komen. Dat kan de Del-toets zijn of de F2 toets. Dat is verschillend per merk computer en doorgaans krijg je onderaan op je scherm heel kort in beeld welke toets jij in moet drukken om in het BIOS te komen.

Ben je te laat met drukken op de juiste toets, dan moet je de computer weer opnieuw opstarten en dan wel snel genoeg zijn.

Wanneer je in het BIOS bent, moet je op zoek naar de BOOT order of opstartvolgorde.

Je moet er daar voor zorgen dat het cd/dvd-station helemaal bovenaan staat in dat lijstje.

Als dat gelukt is, druk je op F10 om die instellingen op te slaan. Of je kiest: "Exit Saving changes". Dat hangt van jouw merk BIOS af. Hier kun je meer lezen over hoe je de opstartvolgorde kunt wijzigen: BIOS opstartvolgorde aanpassen.

Daarna zal je computer doorstarten vanaf de cd van Acronis die immers al in het cd-station zit.

Nu heb ik zelf die opstartschijf van Acronis nog nooit nodig gehad, maar ik neem aan dat je dan vrijwel hetzelfde te zien krijgt als wanneer je Acronis True Image zou opstarten onder Windows.

Je kiest dan dus ook aan de linker kant voor Herstel.

Je externe harde schijf met de back-ups moet dan al aangesloten zijn. Anders kunnen er immers geen back-ups gevonden worden

Kies de back-up van de juiste datum en volg verder de aanwijzingen op je scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar

Hardstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg. De meeste dingen wist ik al, maar is altijd goed voor een bevestiging.

Volgens mij is het het beste, dat je de C: schijf het eerste formatteert, dan de Acronis rescue disk boot opstarten.

Ben nu als het goed is de "Harddisk C" van 8.1. pro weer aan het herstellen.

Als ik niet direct reageerde bij de boot disk om Acronis op te starten en hij automatisch na zoveel seconden werd Windows opgestart maar dan liep computer geheel vast.

Ik weet niet of dit normaal is.

Nu afwachten en uitkijken met verdere partities, dus nog lang niet klaar.

Prettig weekend

Johan59

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.