Ga naar inhoud

[OPGELOST] Problemen met batterij


mani88

Aanbevolen berichten

Er lijkt iets grondig verkeerd met de batterij van mijn laptop, Acer TravelMate 4672LMi.

Mijn batterij opladen is geen enkel probleem, werkt nog perfect. Ook tijdens het opladen, kan ik perfect werken. Maar eens ik de oplader uit het stopcontact trek, valt mijn PC onmiddellijk uit (ook al is mijn accu volledig opgeladen). Ik kan voorlopig dus niet meer met mijn laptop werken zonder dat deze in het stopcontact zit. Bovendien hoor ik tijdens het werken om de 30 seconden eens even 'tik-tik' ergens rond mijn batterij. Ook als mijn laptop uitgeschakeld is, hoor ik dit geluid nog steeds. Pas als ik mijn batterij uit de laptop haal, stopt het getik.

Ik hoop dat mijn batterij niet kapot is :(

Maar dat zou me verwonderen.. want dan zou mijn laptop toch helemaal niet meer opstarten? Zelfs niet meer opladen of werken tijdens opladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk is dan toch je batterij kapot... of zit er een los contactje.

Een laptop kan wel gewoon zonder batterij werken en weergeven dat hij aan het opladen is... Maar omdat de laptop direct uitvalt na het uittrekken van de stekker. betekend het toch dat de batterij kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Acer laptop en batterij was na twee weken kapot.

Deed het zelfde dan die van jou...

Dat is nu eenmaal zo met Acer, ze zijn vrij goedkoop maar ze zijn van mindere kwaliteit ;)

Zijn wel goede laptops alleen hun batterij is echt brol, hoeveel mensen ik ken met een Acer en een slechte batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je inderdaad een punt...

Acer is niet alleen met de batterijen bucht. Maar met bijna alle hardware dat erin zit.

Hebben ze een quadcore CPU, dan stoppen ze die in een dualcore mobo, maar schakelen ze 2 core's uit... Videokaarten zijn meestal veel te slecht...

en dan heb je echt geen prijsprestatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je inderdaad een punt...

Acer is niet alleen met de batterijen bucht. Maar met bijna alle hardware dat erin zit.

Hebben ze een quadcore CPU, dan stoppen ze die in een dualcore mobo, maar schakelen ze 2 core's uit... Videokaarten zijn meestal veel te slecht...

en dan heb je echt geen prijsprestatie.

Idd, maar dat is bij HP enzo ook ;)

Alleen is de kwaliteit daarvan beter, hebben ze een Q9450 en dan steken ze er een 8500GT in, niet echt in verhouding lijkt mij...

Het zijn gewoon verkooptrucs, 4GB ram! iedereen (zonder veel pc kennis) denk Waaw! wat veel, maar eigenlijk maakt dat de pc niet.

2.66Ghz kloksnelheid, mensen weten dat niet, en denk Waaaaw! veel moet gewoon goede pc zijn. Maar grafische kaarrt is zware bagger.

Ik vind acer opzich niet zo'n rommel eigenlijk, zijn best fijne dingen voor hun prijs.....

Maar goed, ik zou je laptop gewoon binnebrengen, en zorgen dat je Back-Up hebt, want bij Acer kunnen herstellingen lang duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze een quadcore CPU, dan stoppen ze die in een dualcore mobo, maar schakelen ze 2 core's uit...

dit kan niet.

Een moederbord (en dus chipset, want daar refereer je aan) ondersteunt niet een bepaald aantal cores, maar ze ondersteund een bepaalde serie processoren. Als ze een quadcore niet ondersteund dan ga je daar ook geen cores van kunnen uitschakelen en hem wel als dualcore gebruiken; als die quadcore niet ondersteund zou worden dan werkt die gewoon niet, wat je er ook mee doet (tenzij er custom biossen in flashen). Qua kostprijs zou het ook totaal van de zotte zijn om doen.

Wat wél gedaan wordt zijn eigen series "creëren". Stel een hele batch videokaarten wordt gemaakt maar het geheugen dat erop zit blijkt te slecht om de normale productiesnelheid te halen, en kan daardoor niet verkocht worden. Dan wordt er een andere bios geschreven voor de videokaart, die wordt erin geflashed & en de kaarten worden dan aangeprezen als "primeur op de belgische markt" wat uiteraard logisch is; ze zijn de enige die die mislukte kaarten in hun systemen steken (hier durf ik zelf ronduit te verwijzen naar de medion ati .... XL kaarten. Deze zijn NOOIT door ati zelf uitgebracht, en ik acht medion ook niet in staat om zelf reference designs te ontwerpen voor dergelijke kaarten).

Qua processoren gebeurt het ook wel dat er afgekeurde batches bij dergelijke producenten terechtkomen die ze dan gewoon serieus onderklokken, waardoor ze wel werken. Dit kom je niet alleen bij pc-assemblateurs (of hoe je took noemt) tegen, zelfs AMD (intel niet, die gooit gewoon weg) doet dat met hun tri'cores. AMD produceert namelijk de phenom quadcores, waar af en toe een foutje in optreedt (kan gebeuren), maar omdat ze het al lastig genoeg hebben om het hoofd boven water te houden kunnen ze het zich niet veroorloven om deze processoren weg te gooien, en schakelen ze 1 core zelf uit (iets wat een systeembouwer niet kan, aangezien je daarvoor in de chip zelf bewerkingen moet uitvoeren) en verkopen ze hem als 3core. Iets wat ze voorstellen als een heel goede vondst om het prijsverschil tussen een dual en een quad op te vullen, maar wat eigenlijk gewoon een volledige serie productiefouten zijn waar ze een ander label op plakken & zo in de rekken zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt!

Ik heb mijn laptop dinsdag binnengebracht in een winkel voor reparaties van hardware. Normaal heb ik hem vanavond terug.

Alvast bedankt voor jullie reacties. En ik heb al meermaals gehoord dat Acer blijkbaar bucht is en volgende keer beter laptop van een ander merk koop...

Zouden jullie nog even willen antwoorden op volgende vragen aub:

1. Welke merken zijn de beste voor laptops (jullie top 3 ofzo)?

2. Stel dat enkel mijn batterij kapot is, kan ik mijn laptop dan gewoon zonder batterij blijven gebruiken op netstroom? Dus gewoon mijn accu eruit nemen en enkel nog op netstroom werken? En kan het dan geen kwaad dat er geen accu meer in mijn laptop zit? Ook niet ondanks het feit dat er dan via de opening waar normaal mijn accu zit mss wat vuil (stof) kan binnenkruipen?

3. Mijn laptop is nog maar 2 jaar 4 maanden oud. Zou ik dan geen garantie meer hebben op batterij? Is dat geen 3 jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dell / HP business series / Sony Vaio's

2. Dat kàn, maar ik zou er mee opletten. Stél dat je op een of andere manier kortsluiting maakt (pinnen met spanning zitten gewoon bloot) dan is het direct over & out met je laptop, die gaat gewoon niets meer doen dan. Als je dat zou doen kan je mss beter je batterij die je nu hebt de aansluitpinnen met zware tape (zoals die tesa isolatietape) afplakken zodat de batterij niet meer aangesloten zit, maar dat er toch geen "gat" in je laptop zit.

3. Op een batterij zit er inderdaad geen 2 jaar, daarop zit 6 maand (wat wettelijk ok is aangezien een batterij een slijtageonderdeel is). Binnen garantie krijgen zal je dus niet lukken. Anders kan je eventueel bij directreplace.Com kijken voor een andere batterij, ik heb daar redelijk goede ervaringen mee (opsturen enzo duurt wat langer, maar je krijgt je producten waar je voor betaalt degelijk & de kwaliteit ervan is ook goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.