Ga naar inhoud

[OPGELOST] Problemen met batterij


mani88

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een Fujitsu nu (had een nodig, dus kon me geen dell kopen omdat daar levertijd op zit) en ik ben vrij tevreden over het toestel, maar er zijn wel een paar minpuntjes.

1) lawaai & hitte. Dat ding slaagt erin meer lawaai te maken dan mijn desktop, terwijl mijn desktop wél een grafische kaart heeft & 12 harde schijven mee trekt

2) kras / schadebestendigheid van de lak. Je ziet duidelijk dat dat gewoon is van mijn hand erop te leggen dat de lak er al af gaat. eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat dat toestel ongeveer 8u per dag gebruikt is over een periode van 6 maanden, maar iets betere lak erop had wel gemogen, zeker omdat ik oplet dat ik nooit armbandjes aan heb als ik tik (foto is met mijn gsm getrokken & trekt dus op niet veel, maar je ziet duidelijk dat de zwarte van het plastic gewoon zichtbaar is en dat de lak volledig verdwenen is)

3) scherm als er zon op zit (maar dat hebben alle blinkschermen) is NIET leesbaar.

Dan een laatste punt wat op zich niets met de toestellen zelf te maken heeft, maar de Fujitsu Siemens groep bestaat eigenlijk al niet meer (Fujitsu krijgt Fujitsu-Siemens volledig in handen - news - IT Professional), aangezien Fujitsu Siemens gaat (heeft?) uitgekocht (wat verplicht is, de JV kon enkel afgesloten worden door de ene die de andere uitkoopt). Verder circuleert het al dat Fujitsu plannen heeft om de consumentenversies gewoon helemaal van de hand te doen (te weinig winstgevend) en naar lenovo door te schuiven. Naar garantieafhandeling heb ik momenteel een beetje vraagtekens als je en Fujitsu Siemens koopt. Gaat het wel goed komen als binnen een paar maand siemens er niets meer mee te zien heeft, en als dan over een jaar Lenovo met dat deel gaan lopen is?

post-2529-1417703775,9664_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Packard bell is zeker niet slecht, maar ik vind 900€ voor die configuraties vrij duur op zich.

Er zit namelijk wel een grafische kaart in met 1536 megabyte geheugen, maar wat ervoor staat is belangrijker; Hypermemory. Dit is dus ramgeheugen die door je videokaart gebruikt wordt als videogeheugen, en dit heeft als eigenschap dat je videokaart zo traag is als maar kan zijn; amper beter dan een onboard. Dit is geen probleem, ware het niet dat die videokaarten wel een stuk meer verbruiken dan onboard kaarten...

ik zou je aanraden om toch ofwel voor een onboard grafische kaart te gaan als je er geen games mee speelt; of anders voor een 9600M GT als je wel spelletjes met je laptop speelt. Voor de rest ziet het toestel er wel goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren kon ik mijn laptop gaan halen in de PC-winkel.

Resultaat:

- Accu is kapot (kan niet meer opladen)

- Stroompaneel op moederbord is kapot

Gevolg/conclusie:

2 mogelijkheden:

- Nieuwe accu + nieuw moederbord (kost: ongeveer 400 à 500 euro)

- Nieuwe laptop

Beslissing:

Ik heb dan uiteindelijk beslist om maar een nieuwe laptop te bestellen. In tegenstelling tot een vorig bericht in deze topic is het een Dell Inspiron geworden en geen Packard Bell.

Mijn oude laptop verkoop ik (samen met adapter, webcam en nieuw gekochte geheugenlatjes) voor zij die er nog bruikbare onderdelen kunnen uithalen: http://www.pc-helpforum.be/f152/te-koop-acer-laptop-extras-11197/#post54037

Vragen:

Dan blijf ik nog met enkele vragen in mijn hoofd zitten omtrent de kapotte laptop (was trouwens een Acer Travelmate 4672LMi), waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:

1. Wat kunnen de oorzaken zijn van een beschadigd stroompaneel?

Pech? Stroompiek? Laptop slecht "verzorgd"? ...

2. Mijn laptop kan wel nog perfect opstarten (enkel op netstroom, uiteraard niet meer met kapotte batterij). En kan zelfs nog lang blijven werken (ik ben zelfs nu op deze laptop aan het werken). Maar is dit niet gevaarlijk voor kortsluiting ofzo, aangezien stroompaneel kapot is?

3. En waarom kan ik er nog een tijdje op werken, ondanks een beschadigd stroompaneel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik meen te hebben opgevangen in dat andere topic van je dat jij met een universele batterijlader werkt? Zoek daar de oorzaak maar, die universele dingen zijn nooit echt goed. Als je lader van je laptop defect is kijk je best naar dezelfde lader op ebay / marktplaats, daar zijn genoeg laptopladers te vinden van mensen die hun laptop gepakt / verloren / laten vallen hebben, en die hopen om nog wat geld er terug van te krijgen. Verder is het gewoon logisch, een Acer die na 2à3 jaar sneuvelt is helemaal geen uitzondering (ik heb zelfs nog acers gezien die door de klant opgeheven worden uit de verpakking & waar rechtstreeks de DVDdrive uitvalt...).

Stroompiek kan niet, aangezien je lader zelf daarover kan sneuvelen, maar je stroompaneel normaal niet.

2. op zich niet, als er kortsluiting zou optreden dan gaat je adapter eruit (die zitten normaal afgezekerd) en in het slechtste geval gaat de stroomvoorziening bij je thuis eruit langs de zekering. Dit maakt op zich niet uit.

3. Dat is vaak zo bij voedingen die defect zijn, dat ze als ze koud starten nog even goed werken, maar dat als ze warm lopen, of als je pc ineens meer stroom vraagt (vb gamen) dat ze het ineens laten afweten. Elektronica waar iets aan scheelt is gewoon onvoorspelbaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Dat kan inderdaad. Hij kan evengoed nog een jaar meegaan, of voor hetzelfde geld gaat hij morgen stuk.

Ik weet niet in hoeverre je echt handig bent? Anders kan je evt in 2dehands zoeken of je jouw type laptop kan vinden die gevallen is en dus een kapot scherm heeft & daar de stroom-module uit overzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dan wel wat ze mij in de PC-winkel hebben gezegd?

Want daar zei men dat het niet te maken was.

Dat ik mijn laptop naar Acer moest opsturen en ze er door voor 400 tot 500 euro een nieuw moederbord zouden insteken.

Maar blijkbaar kan stroompaneel dan toch gewoon vervangen worden (Masters)?

Zonder direct nieuw moederbord te kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er vanaf. Je hebt laptops met een apart voedingspaneel, en je hebt er met alles-in-een.

Sowieso gaat acer als je hem naar hen opstuurt direct je moederbord & je stroompaneel vervangen, aangezien het gewoon niet te merken is of je moederbord ook een tik gekregen heeft en daardoor niet stabiel meer draait (wat altijd kan, en dat is voor hen ook bijna niet op te sporen). Het laatste wat ze willen is dat je toestel hersteld terugkeert en dat het alsnog instabiel blijft draaien, dus dan vervangen ze preventief beide onderdelen.

4à500 is een beetje hoog, mijn ervaring is dat een moederbord vervangen meestal rond de 300à400 zit, maar dat blijft natuurlijk nog een smak geld voor een 2 jaar oude laptop waarvan de batterij en de lader ook al aan vervanging toe zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.