Ga naar inhoud

Router configureren


Aanbevolen berichten

Ik had hier een heel lang stuk getypt, en toen verdween mijn tekst, dus hier de korte versie:

Ik zie dat je de andere 2 routers eigenlijk als Switch wilt gebruiken. Wat dan de beste oplossing is is:

- De DHCP server uitzetten van 'linksys-B' en 'linksys-TM'.

- De kabel van Linksys-K naar Linksys-B beide in een LAN-poort (ofwel: gebruik de WAN van linksys-B NIET!)

- De kabel van Linksys-K naar Linksys-TM beide in een LAN-poort (ofwel: gebruik de WAN van linksys-TM NIET!)

- Kijk welke instellingen op Linksys-B en Linksys-TM nog meer uit kunnen zoals DNS, QoS, Portforwarding, etc

Wat er nu gebeurd is dat je de routers Linksys-B en Linksys-TM als switch hebt ingesteld en alle pc's achter die 2 routers krijgen gewoon een DHCP van Linksys-K.

Wil je WiFi uitbreiden, denk ik niet dat je dat met linksys kunt doen. Aangezien die volgens mij geen 'bridge' of 'repeater' modus aankunnen.

Daarvoor zou je denk ik verder op het internet moeten zoeken naar "wifi router bridge"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.