Ga naar inhoud

Probleem met msconfig.exe, komt niet meer uit 'Selectief Opstarten' opstartmethode


Opm65

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik heb een probleem met msconfig.exe. Om opstartproblemen op te lossen (na de inbouw van een nieuwe videokaart en een SSD) heb ik msconfig.exe gebruikt om op te starten in de opstartmethode 'Selectief Opstarten'. De problemen lijken opgelost te zijn (na het gebruik van een systeemherstelschijf), en ik wil nu weer gewoon opstarten. Maar ik kan msconfig.exe nu niet in de opstartmethode 'Normaal Opstarten' krijgen. Indien ik 'Normaal Opstarten' aanvink en op Toepassen druk, springt msconfig.exe weer automatisch op 'Selectief Opstarten'. De pc blijft nu voortdurend in een beperkte staat opstarten. Weet ieman een oplossing hiervoor? Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start en typ msconfig in het zoekvak maar DRUK NIET op enter.

Klik met de rechter muisknop op msconfig.exe in de resultaten en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Stel in op "normaal opstarten" en klik op toepassen.

Als het nog niet lukt, kijk dan eens op de tab opstarten.

Als je daar iets hebt uitgevinkt, gaat windows automatisch over op "selectief opstarten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Omdat de opstartproblemen zelf nog niet opgelost bleken te zijn, heb ik windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Ik had voor de inbouw van een Samsung SSD het besturingssysteem overgezet naar de SSD, maar hier was blijkbaar toch iets niet helemaal goed gegaan. Vandaar een nieuwe installatie van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.