Ga naar inhoud

Melding: Windows Search-service wordt niet uitgevoerd


Mache

Aanbevolen berichten

Download 52147fb3b2536-AdwCleaner_99_3_16x16x32.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand in het volgende bericht.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Verkenner en in Outlook zoeken levert geen resultaat op. In Outlook is een rode bewegende lijn te zien maar er wordt niets gevonden (terwijl het er duidelijk zichtbaar staat). In de Verkenner is er nu geen melding meer over dat het indexeren niet gedaan is, maar zoeken levert geen resultaten op. Er gebeurt helemaal niets.post-48064-1417705704,1734_thumb.png

Ik heb een kopie vd Windows onderdelen toegevoegd. Windows search staat er niet bij volgens mij.

mvg, Mache

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of je in de map C:\Windows\system32 het bestand SearchIndexer.exe ziet staan?

Druk tegelijk de windows toets (die met het windows vlagje) en de R in.

Typ dan services.msc in het tekstvakje en klik OK.

Kijk nu in de lijst naar Windows Search en controleer of het opstartype op automatisch staat en of de service is opgestart.

Indien nodig start de service manueel op of herstart de service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarttype stond op automatisch (vertraagd starten). Veranderd naar automatisch en gestopt en gestart. Geen resultaat. Naar Handmatig en toen deed de zoekfunctie het weer. Ik kon met resultaat zoeken in de Verkenner! Joepie.

Maar even later niet meer. Ra ra. Laptop opnieuw opgestart, zonder gewenst resultaat.

Weer naar Services en van Automatich naar automatisch (vertraagd starten) gezet. En nu werkt de zoekfunctie in de verkenner!! Zucht van opluchting!

In Outlook lukt het nog niet. Er wordt wel geïndexeerd want bij zoeken komt de melding dat die nog niet klaar is. Als de indexering wel klaar is, levert zoeken toch geen resultaten op.

Ik zoek dan naar iets wat ik zo zie staan maar ik krijg steeds de melding "geen treffers gevonden voor ...... Probeer opnieuw te zoeken in Alle email-items"

Ik zou het geweldig vinden wanneer u dit probleem ook nog kunt helpen oplossen. Maar misschien vraag ik nu te veel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is alvast goed nieuws.

Dan kunnen we de gebruiikte tools voor de malware opruiming ook opruimen.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Welke versie van Outlook (office) gebruik je?

Voor de versie 2007 en 2010 kan je een kijkje nemen bij de zoekopties (Bestand - opties - zoeken - indexeringsopties).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het bovenstaande heb ik uitgevoerd.

Ik heb in het Config scherm, Programma's via 'Wijzigen' de Office 2010 software laten 'Herstellen' en nu werkt de zoekfunctie in Outlook ook weer!

Helemaal top en nogmaals heel veel dank voor de hulp!

Vriendelijke groet,

Mache

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.