Ga naar inhoud

[OPGELOST] pc start keer na keer op


Aanbevolen berichten

daarjuist was avg klarr met scannen en ik zag dat er een aantal ifecties waren en een paar van de infecties waren verwijderd. En ik kreeg ook een kadertje van avg om mijn pc herop te starten. Ik klikte hier op maar er gebeurde niets dus zette ik de pc af via start>uitschakelen.

Maar ik wil de pc nu terug opstarten, alles gaat goed ik zie het laden van windows xp met dat vlaggetje. Maar als dat gedaan is dan wordt het zwart en krijg ik van mijn scherm de melding "no signal input" dat krijg ik ook als ik de pc afzet. Ik heb ook al de pc in veilige modus proberen opstarten maar dan krijg ik hetzelfde. Ik ga nu eens proberen met ubuntu.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een ernstig probleem met de laatste update van AVG die ten onrechte een aantal bestanden als virussen aanziet ... en bij verwijderen het opstarten van de PC belet.

Momenteel is er nog geen echte oplossing van AVG, maar hier kan je al eens kijken voor een mogelijke oplossing : Recent: PC met AVG start niet meer op - Nucia / ASO forums

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is momenteel al een aangepaste update van AVG (zonder de fout van de vorige versie). Als je deze eventueel kan downloaden (in "veilige modus" als het via de gewone weg niet lukt) zou misschien je probleem opgelost kunnen worden. Anders moet je inderdaad voor herstel naar de aangeduide website gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is momenteel al een aangepaste update van AVG (zonder de fout van de vorige versie). Als je deze eventueel kan downloaden (in "veilige modus" als het via de gewone weg niet lukt) zou misschien je probleem opgelost kunnen worden. Anders moet je inderdaad voor herstel naar de aangeduide website gaan kijken.

Maar als ik in de veilige modus zit kan ik toch niet opo het internet.

Ps: Zijn al mijn bestanden dan weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Typ hier de volgende commando's. Let erop dat je spaties en leestekens -exact- overneemt.
  2. copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >
    Krijg je een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden? Typ dan het volgende:
    copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >
    Krijg je een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden? Typ dan het volgende:
    copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter >
    Krijg je de melding dat een bestand gekopieërd is? Klik op GO, klik op Shut down, Shut down.
    Haal de CD-rom uit de computer en herstart de PC.
    [[Als bovenstaande twee stappen niet geholpen hebben (melding: bestand niet gevonden), lees dan verder en gebruik de methode waarbij je de door ons op CD aangeleverde bestanden gebruikt.]]

  1. Typ de volgende commando's:
    cd .. < enter >
  2. cd .. < enter >
  3. dir < enter >
  4. Je ziet nu een overzicht met bestandsmappen die een opbouw hebben zoals nl_xp_sp2. Je moet nu de map kiezen die het best overeenkomt met het systeem wat jij op je computer hebt staan!! (Indien je een foute keuze maakt kun je het later wel ongedaan maken.)
    en_home_sp2 -> Windows XP Home Edition Service Pack 2 Engels
    en_home_sp3 -> Windows XP Home Edition Service Pack 3 Engels
    en_mce_sp2 -> Windows XP Media Center Edition Service Pack 2 Engels
    en_mce_sp3 -> Windows XP Media Center Edition Service Pack 2 Engels
    en_pro_sp2 -> Windows XP Professional Edition Service Pack 2 Engels
    en_pro_sp3 -> Windows XP Professional Edition Service Pack 3 Engels
    nl_home_sp0 -> Windows XP Home Edition Nederlands
    nl_home_sp2 -> Windows XP Home Edition Service Pack 2 Nederlands
    nl_home_sp3 -> Windows XP Home Edition Service Pack 3 Nederlands
    nl_mce_sp2 -> Windows XP Media Center Edition Service Pack 2 Nederlands
    nl_mce_sp3 -> Windows XP Media Center Edition Service Pack 2 Nederlands
    nl_pro_sp2 -> Windows XP Professional Edition Service Pack 2 Nederlands
    nl_pro_sp3 -> Windows XP Professional Edition Service Pack 3 Nederlands.
  5. Typ nu cd nl_home_sp3 < enter >. Vervang het nl_home_sp3 gedeelte met de versie van Windows XP die op jouw computer staat!
  6. Typ copy user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

  1. Klik op GO, klik op Shut down, Shut down.
    Haal de CD-rom uit de computer en herstart de PC.
  2. avgprobleem_2.jpg
    Nadat je weer in Windows XP kunt komen:
    Update 22:46 uur: Het probleem is inmiddels opgepikt door AVG en de nieuwste update voorkomt het verwijderen van het bestand. Wij raden alle gebruikers dus aan om AVG onmiddellijk te updaten.
    In het hoofdvenster van AVG, klik op Update Now.

Ik heb alles juist gedaan denk ik want ik heb geen cd meer van mijn pc.

Als ik de 3 comaands invoer dan vind geen enkel bestand dus ik typ in: cd nl_pro_sp2

Ik denk toch dat ik de tweede service pack heb van mijn profesional.

mischien kan je hier iets uit op maken:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 20:55:45, on 7/11/2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet alleen ... heb hier ook een PC binnengekregen die noch met de suggesties van NUCIA of andere fora, noch met de fixtool van AVG terug uit de opstartlus te krijgen is. En "veilige modus" is onbereikbaar bovendien. Wordt nog zoeken naar de oplossing :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.