Ga naar inhoud

Ongewenste reklame en sites


Aanbevolen berichten

Sinds een grootte week krijg ik alsmaar ongewenst reclame en ongewenst sites van dames en games en zo meer.

Ik weet niet hoe zoiets komt.

Heb reeds ANTIMALEWARE gedownload op aanraden van kennis maar schijn niets te helpen.

Hij geeft de popups weer maar weet niet wat ik mag verwijderen al dan niet omdat er soms dingen bij staan 'Register Sleutel' en daar ben ik een beetje bang om te verwijderen.

En ik heb het gevoel dat het alsmaar meer wordt.

Soms duwen ze de site waar ik op surf weg en komt de gamessite of andere tevoorschijn zodat ik moet afsluiten en terug moet beginnen.

Ik ben nochtans zo voorzichtig dat ik niet weet waar ik het gehaald zou hebben.

Wat kan ik doen?

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb ook veel ongewenste reclame (schermpjes) die verschijnen van zodra ik ga surfen op het net. Bij openen van een pagina worden telkens ook schermpjes met reclame en andere dingen getoond. Ik moet die steeds afsluiten (kruisje rechts bovenaan de schermpjes). Bij de eerstvolgende pagina heb ik het echter weer zitten. Geweldig vervelend en ondoenbaar. In bijlage in ieder geval een logje. Misschien is daar iets te vinden ?

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me erg logisch, want er zit een heel pakket besmettingen op je PC.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1};c
 C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar;fs
 C:\Program Files (x86)\Application Updater;fs
 {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC};c
 C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
 {95324e44-4b0a-47a9-8f77-9c6415e51c29};c
 C:\Program Files (x86)\IncrediMail_MediaBar_Nederlands_2;fs
 {a1e75a0e-4397-4ba8-bb50-e19fb66890f4};c
 C:\Program Files (x86)\MyAshampoo\tbMyAs.dll;f
 {0FB6A909-6086-458F-BD92-1F8EE10042A0};c
 {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D};c
 C:\Program Files (x86)\ConduitEngine;fs
 {336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087};c
 C:\Program Files\Web Assistant;fs
 {34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5};c
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Slick Savings;fs
 {7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01};c
 {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
 {E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68};c
 C:\Program Files (x86)\Softonic;fs
 {5018CFD2-804D-4C99-9F81-25EAEA2769DE};c
 ApnUpdater;s
 SearchSettings;s
 C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot;fs
 Slick Savings;s
 {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA};c
 DefaultTabUpdate;s
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\DefaultTab;fs
 Web Assistant;s
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\ascsurfingprotection@iobit.com;fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\ffxtlbra@softonic.com;fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\savingsslider@mybrowserbar.com;fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\staged;fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\{58d2a791-6199-482f-a9aa-9b725ec61362};fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\{79b8e308-95a2-4044-932d-80e833a863cc};fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\searchplugins\yahoo_ff.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5}],r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{0FB6A909-6086-458F-BD92-1F8EE10042A0}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95324e44-4b0a-47a9-8f77-9c6415e51c29}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{a1e75a0e-4397-4ba8-bb50-e19fb66890f4}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68}];r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Slick Savings"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "ApnUpdater"=-;r64
 ""=-;r64
 "SearchSettings"=-;r64
  emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem ... wij hebben geduld :-)

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 C:\Users\denise\AppData\Locallow\Search Settings;fs
 C:\Users\denise\AppData\Locallow\Adblock Plus for IE;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar;fs
 C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r
 "{8E9E3331-D360-4f87-8803-52DE43566502}"=-;r
 C:\Program Files\Web Assistant;fs
 C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar;fs
 C:\Users\denise\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mnpcb8lh.default\extensions\iobitapps@mybrowserbar.com;fs

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij AdwCleaner heb je gekozen voor "scannen" ... waardoor je een aantal besmette bestanden en registeringangen hebt ontdekt. Doe nu nog eens hetzelfde, maar kies voor "verwijderen". Dan worden deze items ook van de PC gehaald. Zet daarna een nieuw logje van AdwCleaner in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.