Ga naar inhoud

Windows 8 Pro install --> IDE naar AHCI?


Marius Merchiers

Aanbevolen berichten

Ok ik zit hier momenteel voor mijn nieuwe zelfbouw pc en ik heb hier windows xp sp3 32bit en windows 8 pro 64bit upgrade liggen, allebei met legale keys. Ik heb een ssd steken.

Ik moet wel een clean install doen van windows 8 omdat ik van 32 bit naar 64bit gaan want anders kan er geen upgrade gebeuren.

Ik had eerst in uefi de controller op ahci gezet en dan windows xp op de ssd proberen te installeren. Dit lukte niet, ik had na een tijd een foutmelding. Ik had dit opgezocht en dit komt omdat windows xp niet ahci ondersteunt bij install. Dus Windows Xp is geïnstalleerd met IDE

Maar nu windows 8 upgrade erop krijgen MET ahci enabled. Ik heb een SSD dus het is best dat je AHCI gebruikt.

Kan ik nu in de uefi de controller op ahci zetten voor de ssd, rebooten naar windows 8 install en dan een clean install van windows 8 uitvoeren (alles wordt dus gewist eerst) of gebeuren er problemen? Dan vraag ik me af aangezien win xp in ide is geïnstalleerd, dan in bios de controller op ahci zet, kan win 8 installatie de oude windows nog "zien?" voor een juiste install te kunnen doen omdat het een upgrade versie betreft.

Of kan ik beter windows 8 pro installeren via IDE mode en achteraf AHCI aanzetten volgens deze methode? http://superuser.com/questions/471102/change-from-ide-to-ahci-after-installing-windows-8

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.