Ga naar inhoud

verschillende probleempjes


Aha17

Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende probleempjes met mn formulier en gerelateerde tabellen..

Ik kan ze allemaal opnoemen.. maar als iemand zin en tijd hebt om mee te kijken.. zou geweldig zijn!!

- kben net nieuw op dit forum dus weet niet inhoeverre je kan chatten hier...-

Iemand interesse - stuur me een berichtje en ik laat je meekijken in mn document!:cool:

Het betreft trouwens een invoersysteem om fysio patiënten in te voeren.... in Midden Oosten..

O.a.

  • waarom heb ik minder records in formulier dan in (gerelateerde) tabel? Misschien toch ergens een verbinding verkeerd?
  • zonder succes probeerde ik een tekstvak aan te maken met automatische invoerdatum van vandaag.. Zoiets als: standaardwaarde - expressie =Date()... MAAR de volgende dag verspringt die dus (natuurlijk).. Dus wat dan?
  • [gender]groepsvak met 2 functies male/female staan in de tabel als waarde 1,2. Prima.. maar kan daar in veldeigenschap/gegevenstype niet iets aan veranderd worden.. zoiets als:
    • if waarde = 1 then "male" als tekst
    • if waarde = 2 then "female" als tekst

Beschreven als:"=IIf([Gender]=1"," Male"," Female)"... gaat niet lukken - Of moet deze expressie sowieso in ander ding ingevoerd worden? ipv standaardwaarde of notatie vd cel?

  • Kun je in een groepsvak: de keuzeopties ook koppelen VANUIT andere tabel.. en dan de uiteindelijke (invoer)resultaten laten uitkomen in ander tabelveld/kolom? Tot nu toe nog niet..
  • en daarmee misschien ook het probleem dan een formulier zich (bij deze fout??) alleen in de ontwerpweergave laat zien en NIET in formulierweergave.. VAAG! Soms mag het baten als ik wat aan de voettekst schuif.. maar nu is het hele formulier niet meer zichtbaar behalve de koptekst.

goed. lang verhaal.

ben benieuwd of jullie me enigszinds verder kunnen helpen:)

alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Aha17,

Sorry voor dit wat late antwoord, ik was er een paar dagen niet.

Ik wil er zeker en vast eens naar kijken. Kan je je database zippen (kopiëren naar een comprimeerde map) en hier als bijlage zetten?

Door een oplossing voor je probleempjes 'hier' te zetten, kunnen ook anderen hun kijk op dingen geven of zelf leren.

dizzl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, super bedankt voor je reactie.

Ondertussen heb ik wat verder gedaan maar is er niet veel beter op geworden..

probeer maar wat ;)

• waarom heb ik minder records in formulier dan in (gerelateerde) tabel? Misschien toch ergens een verbinding verkeerd?

- één reden is wrs de relaties. Als ik een nieuw record invul, kwamen er ook nieuwe fysiotherapeuten. Ondertussen heb ik een fysioID erbij gemaakt.. MAAR is het keuzemenu op het formulier jammer genoeg niet werkend.. ondanks gekoppeld aan juiste tabel.. Voorheen werkte dat wel.

· dus ook kijken naar keuzemenu van fysiotherapeuten.

· en dus waarom IDnummers van patienten en fysiotherapeuten niet gewoon automatisch oplopen… zou toch heel logisch moeten zijn?

• Is er een optie dat invoer[gender]groepsvak met 2 functies male/female in de tabel als waarde 1,2 veranderd in gewoon de woorden male/female?? zoiets als:

• if waarde = 1 then "male" als tekst

• if waarde = 2 then "female" als tekst

Beschreven als:"=IIf([Gender]=1"," Male"," Female)"... gaat niet lukken - Of moet deze expressie sowieso in ander ding ingevoerd worden? ipv standaardwaarde of notatie vd cel?

• Kun je in een groepsvak: de keuzeopties ook koppelen vanuit andere tabel.. en dan de uiteindelijke (invoer)resultaten laten uitkomen in ander tabelveld/kolom? Tot nu toe nog niet.. Ik wilde namelijk zometeen bij: Diagnoses.. (net als bij fysiotherapeuten) laten kiezen uit 9 verschillende dingen vanuit tabel diagnose’s.. en dan laten invoeren onder de patient…

(hmm misschien moet ik meer met rapporten of querrys gaan werken???)

Minder belangrijk.. maar wel leuk om te weten:

• om een tekstvak aan te maken met automatische invoerdatum van vandaag.. Zoiets als: standaardwaarde - expressie =Date()... MAAR de volgende dag verspringt die dus (natuurlijk).. Dus wat dan?

ahA.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Aha17,

Ik heb wat aan je database gesleuteld en een paar formulieren gemaakt. (Veldnamen met spaties en haakjes vermijd je beter).

Zoals de relaties nu liggen kan één Patient veel opnames hebben en Veel Therapeuten veel behandelingen (treatments)

Bekijk het eens even en laat gerust weten hoe jij de dingen ziet.

Ik heb ook geen idee of een patient steeds door de zelfde therapeut behandeld wordt. Dat is zeer zeker bepalend voor de structuur van je database.

Tenslotte heb ik van je Male/Female probleempje opgelost door er een Ja/neen Veld van te maken (IsMale).

Beperk je tot één probleem per keer aub dan zal je zelf kunnen volgen wat er verandert.

aha20140507.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ha, sorry.. even geen tijd gehad. Maar dat pak ik nu weer even op.

Maar echt super, van harte de complimenten voor je werk hoor! We houden contact.. want ik ben er nog niet ;)

-Goed punt van die veldnamen zonder spaties

-Ik ga akkoord met je IsMale veld. De veronderstelling dat het wel anders kon, laat ik rusten.

-frmTreatments, keuzevak PatientID > complimenten voor weergave van beide kolommen/talen.

maar ik weet niet of zo'n keuzevak helemaal goed zal gaan (als er 6 Mohammeds komen :)) Maar weet even geen alternatief.

-interessante gedachte: over je 'vele therapeuten met meerdere patienten'. Is zeker wat voor te zeggen! Hou ik even zo.

alleen kun je wel lastig terugkijken in de tabellen, wat er is ingevoerd..

-Netjes, zo'n tabbesturingselement in frmPatients !!

Al ga ik die nog wel btje overhoop halen/uitbouwen bij onderdeel/vakje diagnose..

Nu is diagnose een 'onschuldig' invoervakje ;)

MAAR.. op één of andere manier wil ik resultaten meetbaar, zwart op wit hebben voor heldere statistieken..

welkom om mee te denken!!

diagnose.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

:).. ja, het was een vraag!

Therapeuten moeten in frmPatients o.a. een dossiergegeven invullen 'wat voor diagnose' de patient heeft.

Zou leuk zijn als ze dan uit die 10 keuze mogelijkheden kunnen kiezen ..

en ALS het keuzemogelijkheid 1>CP is.. DAN willen we nog meer gegevens weten, zoals pody parts, types of dysarthria en die andere twee dingen die ik nog niet helemaal helder heb..

Is dat mogelijk in Access??

En een hoe grote brei aan tabellen moet je daarvoor aanmaken om deze gegevens helder te zien?? :cool::angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Aha,

Ik begrijp heel je concept onvoldoende om je verder te helpen. frmPatients dient enkel om de gegevens van een patient te bekijken.

Je kan in frmPatiens een subformulier maken met alle behandelingen (in de veronderstelling dat er maar één diagnose per patient is).

Zoals ik het zie kan één patient meerdere diagnoses hebben en elke diagnose meerdere behandelingen/treatments?

Voor de opzet van je tabelstructuur moet je weten hoe alles in elkaar zit.

Je mag er zeker van zijn dat voor jouw situatie je een vrij ingewikkelde brei zal krijgen. Ik wil je graag verder helpen als je een concrete vraag hebt maar 'zelf' een heel programma in elkaar steken zal ik niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp heel je concept onvoldoende om je verder te helpen.

Ik wil je graag verder helpen als je een concrete vraag hebt maar 'zelf' een heel programma in elkaar steken zal ik niet doen.

ik snap! ik ga eerst zelf weer even aan de slag.

ik laat nog wel eens wat horen.

alvast bedankt tot zover :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.