Ga naar inhoud

Bluetooth koptelefoon aansluiten op mijn PC, kan dat.


Travera

Aanbevolen berichten

Dank voor je suggesties iEscape. en Clarkie

Ik ben met die artikelen niet heel veel verder gekomen. Soms lees ik dat PC’s helemaal die A2Dp goed aankunnen, dan lees ik weer van wel. Het technisch aspect ligt buiten mijn kennis.

Ik ben vanmiddag bij een van de instellingen/vensters of wat dan ook tegen gekomen, dat op mijn PC A2DP beschikbaar is (als ik dat zo mag zeggen).

Maar ik ben inmiddels wel op iets anders uitgekomen. Ik had een Targa Bluetooth dongel en het blijkt dat ik het signaal via die dongel op mijn koptelefoon binnenkrijg en dus niet rechtstreeks vanaf mijn PC. Dat is dus één kanaal en … hij hapert nog wel eens, vooral als ik veel typ!?

Ik heb geen gegevens over die dongel. Maar kan het zijn, dat ik met de juiste aanschaf van een bluetooth dongel wel het geode signaal (stereo) ga binnenkrijgen?

Waar moet ik dan naar zoeken/op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vera,

Heeft u de derde link in Bericht #8 dat is deze link al uitgeprobeerd -> RazzMcTazz - Solution.

In een andere link ook in bericht #8 wordt deze adapter genoemd.

Gisteren was ik deze adapter tegengekomen via Google -zie bij Details: Ondersteunt deze profielen & bij Specificaties-, naar aanleiding van deze website - p.s. ik weet niet of die te vertrouwen is xD

Het gaat meer om de informatie over de adapter.

Alléén in uw geval zou ik expliciet vragen of die adapter met A2DP ondersteuning geschikt is voor Windows 8.

Als u zo'n bluetooth adapter met A2DP ondersteuning aanschaft, zou ik afspraak maken "niet goed - geld terug".

Wellicht in uw vriendenkring nagaan of iemand een goede bluetooth stick heeft en even lenen om uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal RazzMcTazz is voor mij moeilijk te volgen. Maar wat ik er van meekrijg biedt geen oplossing.

Adapter?

IK heb vandaag een splinter nieuwe Sitecom Bluetooth 4.0 USB adapter (CN/524) aangeschaft voor 18 euri. Die moest het helemaal goed doen (volgens MyCom medewerker). Netjes geïnstalleerd (met schijfje) en ja, hij doet het ogenschijnlijk prima, maar ........ alleen het rechter kanaal. Opnieuw naar volume en balans gekeken: alles 100%.

Ik wordt hier knetter van. In de wereld van techniek kan tegenwoordig werkelijk alles! Maar een simpel liedje van je PC afspelen op je draadloze hoofdtelefoon schijnt zelfs voor geroutineerden een haast onoverkomelijke klus.

Ik moet verder zoeken, of anders toch de hoofdtelefoon maar retourneren. Helaas.

Wellicht is er nog iemand die een subliem idee krijgt?

Een hartelijke groet

Vera

aangepast door Travera
Mijn naam vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vera,

IK heb vandaag een splinter nieuwe Sitecom Bluetooth 4.0 USB adapter (CN/524) aangeschaft voor 18 euri. Die moest het helemaal goed doen (volgens MyCom medewerker). Netjes geïnstalleerd (met schijfje) en ja, hij doet het ogenschijnlijk prima, maar ........ alleen het rechter kanaal. Opnieuw naar volume en balans gekeken: alles 100%.

Wordt A2DP protocol vermeld op de verpakking of bevestigd door MyCom?, "niet goed - geld terug".

In de koptelefoon Denon AH-NCW500 zit een reciever A2DP.

Als de computer géén A2DP zender heeft dan wordt er niet goed geluid verzonden naar de koptelefoon.

Kijk eens hier.

Alléén zie ik niet of die compatible is met Windows 8, maar dat zou u kunnen informeren bij Azerty xD

of anders toch de hoofdtelefoon maar retourneren.

Dat zou ik zeker doen als ASUS USB-BT21 mini bluetooth dongle ook niet werkt.

Of omruilen met een die wel compatible is met de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Vera,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen. Dank voor jullie reacties en suggesties. Helaas werkte helemaal niets. Ook de aanschaf van een extra Bluetooth 4.0 van Sitecom - volgens de winkel moest dit echt goed werken - gaf geen enkele verandering.

Met kabeltje perfect stereo geluid, met Bluetooth alleen geluid op het rechter kanaal.

Ik heb de hoop opgegeven, de koptelefoon geretourneerd en een andere aangeschaft, die radiografisch (KEEN of KLEEN?) werkt en dat gaat PRIMA.

Wat mij bij herhaling verbaast is dat we technisch vrijwel al het denkbare kunnen realiseren, maar zo iets simpels als dit? ......Ho maar.

Nogmaals dan en hartelijke groet

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.