Ga naar inhoud

Grootte pagina vast zetten HTML5


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn pagina vast zetten zodat dit niet meer scrolt en van daaruit werken naar een deeltje nog wel scrollend.

Kan ik mijn pagina via CSS vast zetten en met welke tag doe ik dat dan? En werkt dit ook voor alle schermformaten en devices?

Het deeltje dat ik dan nog zou willen laten scrollen zal ik als een div moeten aanschouwen met overflow scroll.

Het voornaamste nu is dat ik mijn volledige pagina wil vast zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerst mijn advies proberen geven wat betreft allerlei schermformaten en devices.

Ik adviseer om een responsive website te maken. Hierdoor krijg je een mooie website voor bezoekers met een pc of laptop, en een andere layout voor mensen die je website bezoeken via een tablet of een telefoon. Neem als voorbeeld de website onder deze link.

het idee erachter is dat je je pagina dan alleen vast zet voor bezoekers met een pc. En bezoek je de website dan met een tablet of telefoon, dan ziet het er beter leesbaar en bruikbaar uit, dat doe je met CSS media queries.

Hoe je iets vast moet zetten

Wil je de website vastzetten en daar een DIV in laten scrollen moet je die DIV hoe dan ook een vaste hoogte geven, of een percentage van het scherm zodat hij altijd NET niet schermvullend is. De DIV die daarin zit, moet je dan wel op overflow: auto; zetten wil je die DIV laten scrollen.

Voorbeeldje (getest, en dit werkt):

<div id="website" style="height:800px; width:1230px; margin:0 auto">
<div id="menu" style="float:left; display:block; width:190px; height:100%; background:#9a0000; padding:10px">
	<ul>
		<li>menuitem 1</li>
		<li>menuitem 2</li>
		<li>menuitem 3</li>
	</ul>
</div>
<div id="content" style="float:left; display:block; width:1000px; height:100%; background:grey; overflow:auto; padding:10px">


	hier de inhoud van de pagina

</div>
</div>

bovenstaande stukje code ziet er dan zo uit. Zoals je kunt zien scrolt het rechter (grijze) gedeelte.

post-1340-1417705771,6062_thumb.jpg

Is dit wat je bedoelde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.