Ga naar inhoud

Avast antivirusprogramma


nonika

Aanbevolen berichten

Goeienavond, ik weer,

heb klein probleempje : de link naar AdwCleaner werkt niet (geen internetverbinding) maar ik heb die gegoogled en ben bij zo'n versie v3.212 , nederlandstalig terecht gekomen. Ik heb laten scannen en kan het log ervan oproepen maar om op te kuisen vraagt hij om de bestanden af te vinken die behouden moeten worden. Alles staat aangevinkt bij 'mappen', 'bestanden' en 'register' moet dit dus zo blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]33088[/ATTACH]

Ok, had een probleempje, je link naar Adwcleaner geeft 'webpagina kan niet weergegeven worden'. Heb dan gegoogled en een nederlandstalige versie ervan gevonden v3.212, heb deze gedownload en gebruikt. Twijfelde dan nog even voor het opkuisen of al wat aangevinkt was zo moest blijven maar ben er uiteindelijk toch voor gegaan en na opstart is de volgende log verschenen.

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je perfect gedaan ... een massa rotzooi is verwijderd door AdwCleaner. De problemen van de traagheid liggen vermoedelijk niet aan je Avast-antivirusprogramma, maar eerder aan de besmettingen die aanwezig waren. Hoe gedraagt de PC zich nu bij algemeen gebruik en ook bij het doen van bankverrichtingen ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de indruk dat er nu al een en ander wat vlugger gaat, heb de bankverrichtingen nog niet geprobeerd. Morgen en overmorgen wordt dit wat moeilijk maar zal je zeker op de hoogte houden naar eind van week toe of die ook beter werken. Alvast een dikke merci. Vraagje nog, is het dan nuttig dit laatste programma (Adwcleaner) bij te houden en regelmatig te gebruiken? Je zult wel gemerkt hebben dat deze laptop vooral voor spelletjes gebruikt wordt en dus veel kans heeft op dergelijke besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AdwCleaner is een perfect en betrouwbaar programma op geregelde tijdstippen eens te laten scannen. Maar je kan dan best steeds opnieuw de meest actuele versie downloaden. Daar zitten ook alle nieuwe (bekende) probleembestanden en -mappen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weer, was er enkele dagen tussenuit maar nu even wat feedback : bankverrichtingen gaan goed, dit werkt duidelijk beter, maar eens uit avast is het nog niet helemaal opgelost. IE open gaat, naar bepaalde snelkoppelingen gaat het nog steeds niet. Nu heb ik gemerkt dat, wanneer ik in de Avast Safezone kom, er steeds een melding komt dat er een map niet bestaat of verplaatst is en of die map wel/niet moet gemaakt worden. Wanneer ik dan 'ja' of 'neen' klik of gewoon het venster sluit komt er steeds weer een andere melding van een niet bestaande map, alleen is het nummer anders. Er staat ook bij 'laatste wijziging' van 24/01/2014 (dit is ongeveer de datum waarop het abonnement vernieuwd werd). Zou dit mogelijks de oorzaak van het probleem zijn? Het is alleen moeilijk om dit duidelijk uit te leggen. Ben in ieder geval al blij dat die bankverrichtingen goed gaan. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er steeds door Avast naar nieuwe (ontbrekende) bestanden gevraagd wordt, zou de oorzaak toch wel eens aan een beschadigd antivirusprogramma kunnen liggen. Misschien best de huidige Avast-versie dan eens verwijderen met de Removal Tool van Avast ... en daarna een nieuwe actuele versie downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, heb removal tool niet gevonden, kan dit wel ev. weldoen via configuratiescherm, programma's..enz. maar vroeg me af of die dan terug geinstalleerd kan worden met het bestaande abonnement? Wellicht wel, maar wou het toch zeker zijn. In ieder geval heb ik eerst de kans gekregen via Avast om de Safe-zone waardes terug naar beginwaarden te herzetten en nu komen die vervelende berichten er niet meer op en werkt het prima. Alleen blijft het zo dat ik de pc moet heropstarten wanneer ik de safe-zone verlaten heb en uit het avast-programma ga. Wanneer ik dan op internet wil of een ander programma wil openen, blijft de pc aanduiden dat hij met een bewerking bezig is (cursor blijft maar cirkelen) en zelfs na halfuur wachten is het nog steeds niet geopend en blijft hij aanduiden dat hij bezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.