Ga naar inhoud

Problemen met browsers en reclames


Aanbevolen berichten

Gedaan, maar er blijft weinig gebeuren. Na 30 minuten (als het toch klaar zou moeten zijn) is het programma ook niet meer af te sluiten.

Ook via Taakbeheer -> Taak beëindigen levert niets op. M'n zusje schrijft:

Ik klik op beeïdigen en dan gaat het heel even weg uit het lijstje, het programma, en het schermpje knippert en dan staat 'ie er weer leuk.Hij heeft wel overal 0% staan, dat lijkt me een teken dat 'ie klaar is

Screenshot: post-49352-1417705807,3606_thumb.jpg

Ze start nu de laptop opnieuw op, en zal dan zoek.exe weer starten om te zien of er een logje te vinden is.

- - - Updated - - -

Ennn, het logje is weer leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aan de afbeelding achter "taakbeheer" te zien, is het programma zoek.exe nog helemaal niet ten einde. Het is slechts aan zijn eerste onderdelen bezig. Bij eerste gebruik kan dat behoorlijk lang duren. Laat die autoclean; zeker weg ... en dan voldoende geduld hebben om een compleet log samen te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan eerst iets anders:

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.

532aab157609a-MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, het internetprobleem (kan geen verbinding maken met de proxy server) is in ieder geval opgelost door simpelweg op "Meer" te klikken bij de melding.

Als je een proxyserver gebruikt...Controleer je proxyinstellingen of neem contact op met je netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als je denkt dat je geen proxyserver zou moeten gebruiken: Ga naar het menu 'Chrome' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje naast 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.

Foutcode: ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED

Waarschijnlijk gewoon dom van ons dat we dit niet eerder geprobeerd hebben.

Als u ons nog wilt hebben zou dat wel gewaardeerd worden, de Chrome startpagina is nog steeds één of andere alternatieve search-pagina en er was net weer een reclame pop-up (die overigens wel geblokkeerd werd).

Het belangrijkste probleem (niet kunnen internetten) is nu dus wel opgelost, erg fijn voor m'n zusje.

- - - Updated - - -

Oh, en ook is veel willekeurige tekst een groene klikbare link naar reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak voor bestaande problemen toch nog eens een nieuw logje met RSIT:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.