Ga naar inhoud

Installatie USB stick zonder admin rechten


jvuz

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik vraag me af of er een manier bestaat om gebruikers toe te laten om hun USB sticks te laten installeren door Windows zond administrator rechten te hebben. Ik weet dat het mogelijk is via group policies, maar vermits we linux servers gebruiken, zal dat dus niet gaan. Is er misschien een manier om dit via local policies toe te laten, of via andere manieren misschien?

Jvuz

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit onder windows xp of onder windows vista?

normaal moeten dit soort dingen kunnen..

op mijn stage waar we met enkele honderden systemen werken waarvan we sommige laptops echt tot het laatste stukje dicht spijkeren zodat die vervelende leerlingen er niets mee kunnen doen (haha) maar daar kunnen ze toch nog hun usb stick in gebruiken.

deze systemen draaien xp.

hier word alles via gpedit.msc uitgeschakeld en daarna met sysprep afgemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit je volgens mij inderdaad met een probleem.

Misschien kan je al veel leerlingen/studenten helpen door de meest frequente drivers te installeren (neemt nu ook weer niet zó veel ruimte in beslag) en dan een rollout naar het hele netwerk uit te voeren?

Alhoewel... nu ik er aan denk... als ik het goed voorheb verwijdert sysprep niet-standaard-drivers en zullen de meeste USB-drivers dus ook weer gewist worden. Dus dit is waarschijnlijk ook geen optie? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me dat je dat moet instellen bij sysprep dat hij alle niet standaard drivers verwijdert?

en ik neem wel aan dat er een soort van admin account is nog vanuit waar je dingen kan aanpassen..?

hier hebben we er na het sysprep sowieso nooit last van dat usb sticks niet werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.