Ga naar inhoud

D schijf verdwenen en nu bootmgr ontbreekt


abbas

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Prima !

Via deze link kan je de drivers ophalen ... navigeer naar Notebook -> Aspire -> 6930G -> Vista 32 bit (latest).

De volgorde van installeren is ook belangrijk, zie deze link ... lijstje is van Dell, maar werkwijze is identiek: je begint met de chipset, dan de grafische kaart (VGA), enz ...

Voor sommige componenten ga je moeten via hardware identificatie moeten uitzoeken over welk merk het gaat:

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze wanneer je er niet uit geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ethernet controller: PCI\VEN_1969&DEV_1026&SUBSYS_015E1025&REV_B0

Onbekend apparaat: ACPI\WEC1020

SM-buscontroller: PCI\VEN_8086&DEV_2930&SUBSYS_015E1025&REV_03

Netwerk controller heb ik al opgelost door middel van de driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerste heb je de driver van je draadloze netwerkkaart nodig, deze vind je op de Acer website: Wireless LAN - Atheros - Stuurprogramma voor draadloos-netwerk - 7.4.2.15.

Voor de tweede heb je de driver van de infra-rood module nodig, op de Acer website: CIR - WinBond - Stuurprogramma voor infra-rood (CIR).

Voor de derde ga je best langs op de Intel website: run via de site van Intel de Intel Driver Update Utility (je doet dit best via Internet Explorer) om te checken of er drivers dienen geïnstalleerd / geüpdate te worden ... installeer op dit moment NOG NIETS, maar vermeld (hier in je topic) over welke drivers het gaat, maak er eventueel een afbeelding van nadat je op Expand All hebt geklikt.

Om deze tool te laten runnen heb je Java (let op voor ongewenste extra's : toolbars ! ...) nodig en dien je toelating te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je WiFi het goed doet met het Intel stuurprogramma mag je dat negeren, maar het hardware id is het id van een Atheros AR8121/AR8113/AR8114 draadloze netwerkkaart ... bij een Acer van jouw model werden verschillende merken kaarten ingebouwd, vandaar dat er ook meerdere WLAN-drivers op de site ter beschikking zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop is op dit moment zo traag dat ik echt bijna niets kan doen. Internetten gaat super langzaam, site loopt vast, wanneer ik een map open is het heel traag etc.

Ik heb de neiging om laptop opnieuw te installeren.

aangepast door abbas
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.