Ga naar inhoud

[OPGELOST] pc blijft hangen bij laadscherm xp


ruud83

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem.

Ik heb Windows XP SP3, en als ik m'n computer opnieuw wil opstarten dan blijft hij hangen bij het laadscherm van windows xp, met dat balkje.

Als ik de computer afsluit, en dan de computer weer aanzet dan start hij wel normaal op.

Hij doet het alleen als ik op opnieuw opstarten klik, of als ie opnieuw moet opstarten als ik een programma heb geinstalleerd.

Ik krijg verder geen foutmelding, hij blijft alleen hangen, heb weleens 2 uur gewacht en toen zat hij nog steeds op dat laadscherm.

Ik heb al 3 keer windows opnieuw geinstalleerd, en dat was een drama omdat bij de versie die ik heb (pliek vista look) hij best vaak opnieuw moest opstarten, dus toen moest ik 'm steeds uitzetten en dan weer aan en dan ging ie weer verder.

De laatste keer, toen heeft hij windows wel zo in 1 keer geinstalleerd, en toen ging het opnieuw opstarten ineens wel goed. Maar nu weer niet.

Het ligt volgens mij niet aan de versie van windows die ik heb, want eerst had ik een andere versie met SP2 erop staan, en toen deed ie het ook al.

Ik heb gecontroleerd op virussen met avira, en op spyware/adware met ad-aware 2008.

Verder nog het register opgeruimd met regscrub, en ccleaner laten opruimen.

Ik heb ook al een paar keer schijfcontrole uitgevoerd, en systeem herstel.

Bij opstarten in veilige modes doet ie het zelfde. Heb ook al opgestart met probleemopsporing en dat haalde ook niks uit.

Las ook ergens dat het aan de stroom toevoer kon liggen, ik had alles in een stekkerdoos zitten, dus nu heb ik m'n computer direct op het stopcontact aangesloten, heeft ook niks geholpen (leek me ook nogal vreemd, maar heb het toch maar geprobeerd).

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen?

Ben bang dat ie straks helemaal niet meer kan opstarten.

Groeten Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.