Ga naar inhoud

Ontvangen en verzenden van email via outlook


Roger36

Aanbevolen berichten

Ik beschik over 2 computers (mijn echtgenote en mezelf), beide computers zijn uitgerust met Windows 8.1 en Office 365.

In juni ben ik veranderd van provider: van Skynet naar Telenet.

Ik ontvang op beide computers nog altijd email van Skynet (is een wettelijke verplichting voor de privider gedurende 6 maanden) maar kan geen email meer verzenden via Skynet (wat normaal is gezien ik geen contract meet heb bij Skynet).

Ik heb ondertussen een XXXX@gmail.com voor mezelf en mijn echtgenote aangemaakt.

Op mijn computer heb ik buiten de skynet account een tweede account toegevoegd (gmail-account) en die werkt perfect (zowel wat ontvangen als versturen van emails betreft).

Als ik vanuit mijn computer emails (XXXX@maill.com) verstuur naar de computer van mijn echtgenote (YYYY@gmail.com) dan worden die daar wel ontvangen, maar er kunnen geen emails vanuit deze computer verstuurd worden. Ze blijven in de folder OUT staan.

Iemand die me kan helpen?

Dank bij voorbaat.

Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag clarkie;

Vooreerst bedenkt voor jouw reactie.

Mijn antwoord op jouw eerste zin : inderdaad, je hebt mijn probleem goed begrepen.

Mijn antwoord op jouw tweede zin: neen. en hier volgt enige uitloeg.

Zoals ik reeds vermelde heb ik geen probleem gehad bij het inbrengen van mijn g-mail account op mijn computer. De toevoeging van mijn account is VOLLEDIG AUTOMATISCH verlopen zonder enig probleem. Ik krijg in mijn Outlook de twee accounts (die van Sklynet en die van G-mail) te zien, met voor elk van deze accounts de inbox, de outbox, de sent box, trash enz.....

Bij het inbrengen van de g-mail account van mijn vrouw op haar computer was dit niet het geval.

Bij toevoeging van de g-mail account (via automatische configuratie) krijg ik als antwoord: kan de instellingen van het account niet detecteren omdat er geen netwerkverbinding kan gemaakt worden.

Dan maar herbeginnen maar deze keer via handmatige instelling.

Hier kriijg ik 3 keuzes:

- Microsoft Exckange Server of een compatible Server : dit om verbinding te maken met een exchange-account voor toegang tot e-mail, agenda's, contactpersonen, taken;

- Outlook.com of Exchange ActiveSync : dit om verbinding te maken met een service zoals Outlook.com om toegang te krijgen tot e-mai, agenda's, contactpersonen, taken;

- POP of IMAP : dit om verbinding te maken met een POP of IMAP-e-mailaccount.

Ik kan me niet meer herinneren welke van de drie bovenstaande opties ik gebruikt heb en welke als resultaat gav dat ik wel e-mails kon ontvangen maar niet versturen.

Voor de goede gang van zaken moet ik je wel vermelden dat ik Outlook2013 gebruik.

Roger

- - - Updated - - -

Dag Clarkie,

Nog een verdere toelichting (waarschijnlijk van geen belang voor mijn probleem): in mijn eerste bericht heb ik vermeld dat ik met OFFICE365 werk, wat inhoudt dat alles in de CLOUD gebeurt.

I

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande dien je uit te voeren in Gmail en Outlook.

Wanneer u uw Gmail-e-mailaccount in Outlook wilt gebruiken, moet u eerst POP3-ondersteuning in Gmail activeren. Vervolgens kunt u het account aan Outlook toevoegen.

  • Meld u aan bij uw Gmail-account.
  • Boven in een Gmail-pagina klikt u op Instellingen.
  • In het venster Instellingen klikt u op Doorsturen en POP.

  • In de sectie Downloaden via POP selecteert u POP inschakelen voor alle berichten of POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen.
  • Klik op Wijzigingen opslaan.
  • In Outlook klikt u in het menu Extra op E-mailaccounts.
  • Klik op Een nieuw e-mailaccount toevoegen en vervolgens op Volgende.
  • Klik op POP3 en vervolgens op Volgende.
  • Onder Gebruikersgegevens doet u het volgende:
    1. Typ in het vak Uw naam: uw volledige naam zoals u wilt dat anderen die zien.
    2. In het vak E-mailadres typt u de gebruikersnaam van uw e-mail, gevolgd door @gmail.com.

    [*]Onder Servergegevens doet u het volgende:

  • In het vak Server voor inkomende e-mail (POP3): typt u pop.gmail.com.
  • In het vak Server voor uitgaande e-mail (SMTP): typt u smtp.Gmail.com.

  • Onder Aanmeldingsgegevens doet u het volgende:

  • In het vak Gebruikersnaam typt u uw volledige e-mailadres, inclusief @gmail.com.
  • In het vak Wachtwoord typt u uw wachtwoord.
  • Klik op het selectievakje Wachtwoord onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.