Ga naar inhoud

DPC Watchdog violation


Aanbevolen berichten

Hey guys,

As the subject sugests, this is gonna be about the error known as "DPC Watchdog Violation".

I Have bought a new computer about 6 months ago and since the update 8.1 of windows I have nothing but trouble with it.

I play games like Smite, Warframe, Dayz (Mod for Arma II) and everytime I start the game, my screen is freezing and a bit later the error appears.

The guys from my computerstore don't know what it is either.

I do often get the error: "Nvidia driver didn't work properly and has been restored".

I don't know what that means either.

I've been searching on the internet for a long while now and still have no solution.

I'm desperate and hoping that someone can help me.

I have a HP envy 17inch

Intel core i7

Nvidia GT 740M

8GB Ram

1TB Hard drive.

I really hope that someone can help me, because I can't play games with my friends anymore wich obviously sucks.

Many thanks to everyone who replys.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kape,

Bedankt voor de hulp maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Het had te maken met Nvidia experience.

Blijkbaar werkt mijn computer alleen met de versie 334.89.

Het zou te maken hebben met Shadowplay die er na die update is bij gekomen.

Ik weet niet precies waarom maar de vroegere update lost het probleem op dus ik ben gelukkig.

Het is blijkbaar een veel voorkomend fenomeen te zijn dus deel ik deze info met jou zodat jij andere met eenzelfde probleem als ik zou kunnen verder helpen.

Nog eens bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.