Ga naar inhoud

Gratis website of betaalde website zelf maken ? Geen enkele kennis van websites


Mardis

Aanbevolen berichten

Hallo,

graag had ik een eigen website gemaakt, en op het web worden vele gratis websites voorgesteld (mits betaling zonder reclame).

Wat wil ik ?

Een website natuurlijk, met verschillende tabbladen indien mogelijk, met wat uitleg en foto's (van mijn dieren en auto bijvoorbeeld) maar ook indien dit kan met bijvoorbeeld een link in een foto verborgen (om zo op de website van de hondenfokker uit te komen bijvoorbeeld). Ook wil ik ergens wel mijn mailadres enz kunnen invullen..

Mag wel iets kosten, moet niet gratis zijn voor mij, budget max 75 euro.

Probleem ?

Ik ken niets over het maken van websites, scripts of zo nog meer..

Wel ken ik Word, Excel, Publisher (een beetje).

Kan iemand mij helpen ? Een goede site om een creatie te maken, liefst niet te moeilijk en toch functioneel..

Alvast bedankt op voorhand !

- - - Updated - - -

Kent er iemand Webnode.nl ?

Betrouwbaar ?

Dit leek mij een gemakkelijke site..

- - - Updated - - -

Of vinden jullie Weebly of Jimdo beter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik proberen gaan binnen die prijs voor een CMS systeem* wat je zelf kunt hosten zoals bijvoorbeeld Wordpress.

Wordpress heeft buitenom het CMS pakket wat je kunt downloaden en hosten ook een ander soort pakket. Je krijgt dan het gehele CMS pakket op een domein met het achtervoegsel .wordpress.com. Dit houd in dat je bijvoorbeeld je website kunt onderbrengen op een subdomein van wordpress, bijv: Mardis.wordpress.com.

Uiteindelijk stel ik wel voor om het CMS systeem zelf te hosten, of te kijken wat voor opties Wordpress zelf nog biedt.

Andere bekende CMS pakketten zijn bijvoorbeeld Joomla of Drupal. Deze kunnen allemaal hetzelfde, maar ik vindt persoonlijk Wordpress heel gebruiksvriendelijk.

----

* CMS staat voor Content Management System en hierin worden bijvoorbeeld websites in gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.