Ga naar inhoud

Dpi


roelsmaarten

Aanbevolen berichten

Ben je zeker wat de afmetingen betreft? Je origineel was 150,283 x 105,833

en volgens Corel (net opnieuw getest) ... euh : klopt: ('k had net nochtans gecontroleerd ??) nu is het 185enz x ...

Hier de correctere versie:

post-42549-1417705936,1354_thumb.jpg

edit: nee, niks correctere versie - raar: het plaatje om mijn schijf heeft de correcte maten, ga ik DIT plaatje dan binnenhalen dan heeft het 185,208 x 130,439 ...

Ah, 'k denk dat ik het al weet: 't heeft te maken met het uploaden naar het forum, want ook is het hier terug maar 96 x 96 dpi. Wellicht zet de forumsoftware het terug naar 96x96 met een andere afmeting.

Mmm... even het probleem omzeilen: hier heb je het in een andere vorm: Plaatje.jpg downloaden

Nu zou het wel moeten kloppen.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een handige tool bestaat om hetzelfde te doen en gratis is, is dit altijd mooi meegenomen.

Suggesties zijn dus steeds welkom.

Voor de rest zie ik dat het plaatje een hele kleine wijziging heeft ondergaan qua afmetingen. Ik veronderstel dus dat de illustrator hiermee dient rekening te houden?

Als ik ga kijken Bij Eigenschappen --> Details, dat de horizontale en verticale resolutie 96 dpi is en geen 300. Is er hier een verklaring voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben even op het net gaan rondkijken en kwam via deze link

op het programma Photo Plus uit - blijkbaar freeware.

Maar ik ken dit programma dus niet en het is dan misschien niet slecht van even onder Software een vraag te openen of iemand dit programma kent en wat het waard is.

(en je vorig plaatje kan ik niet verklaren...:dong: )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nu is de vraag: als ik aan de illustrator vraag een tekening te maken, rekening houdend met hoogte en breedte in cm's, en dit omzet in 300 DPI, past dit dan nog in het formaat van het boekje?

Het logische antwoord zou nee zijn. De screenshots voor het plaatje heb ik gewoon kunnen nemen door met de rechtermuisknop op Eigenschappen te klikken en dan naar tabblad Details te gaan.

Verder zal ik ook nog even een nieuw topic aanmaken voor de freeware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

'k was het even uit het oog verloren.

"Dus nu is de vraag: als ik aan de illustrator vraag een tekening te maken, rekening houdend met hoogte en breedte in cm's, en dit omzet in 300 DPI, past dit dan nog in het formaat van het boekje?"

Je merkt toch aan mijn plaatje van post 15 dat de afmetingen hetzelfde zijn als het oorspronkelijk plaatje? dus: ja zeker.

Vergeet dus niet dat de plaatjes hier in deze forumpost worden 'bewerkt' door het forum en dat je dus andere gegevens gaat krijgen.

Vergelijk maar even met het plaatje uit de link die ik je in post 11 bezorgde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.